Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 21 april 2013

Av JasmineDoll - 21 april 2013 22:10

Nu har jag laddat upp lite bilder från dagens äventyr. Vi hade det mycket mysigt, så härligt att vara i skogen. Solen sken och det var varmt och skönt. Jag har ju bestämt mig för att sälja min bil under nästa vecka. Den är precis nyservad och ska bara besiktas. Har inte ekonomi för att ha bil, trots att jag jobbar heltid. Det blir så då man är ensamstående och har en mycket dyr boendekostnad. Får börja åka kommunalt nu till jobbet och då blir det att stiga upp kl 04.00 i stället för kl 05.00...huvva har 3 byten och då blir det en riktig prövning att se hur många dagar per månad som man kommer i tid, eller om man kommer fram överhuvudtaget. Så efter att bilen är såld får även jasmine åka kommunalt till skogen.


Sörskogen är en stor skog som ligger i Huddinge, och det är väldigt vackert där. Blandad trollskog och vanlig skog, klippor på vissa ställen och en fin stor/bred bäck som rinner igenom. 


Här kommer lite bilder från dagen och så ett par filmklipp. Nu får Jasmine berätta om bilderna!

 

Här kollar jag på lillmatte, och undrar vad hon vill.

 

Oj, en fågel!

 

Vad fint det är här, jag blir ju alldeles tagen...

 

Här balanserar jag på en gren, vad häftigt!

 

Nä, nu ska jag gå vidare...

 

Hej då!

Nu går jag faktiskt lös en stund, jag är så snäll att jag inte sticker någonstans.

 

Ja här har dom satt på mig selen igen.

 

Snälla...bara en stund till!!!

 

Men snälla...jag vill ju inte vara här...jag vill gå ner ditåt!

 

Men okey då lillmatte, jag kommer väl då! Men bara för att jag är så snäll...

 

Nu har hon fångat mig...jag vill ju ner! Undrar vad jag ska hitta på härnäst.


Kolla in filmerna härnere så ser ni vad vi gjorde se´n!


Natti natti

/JasmineD med familj

Sedan ett till...

   


Av JasmineDoll - 21 april 2013 18:50

 

Hallå där! Jasmine här!


Ja, nu ska ni få höra vad mina mattar har hittat på! Idag hörde jag att det tisslade och tasslades ute på balkongen då jag låg och sov så gott inne i sovrummet. Jag trodde att jag hade hört fel först! Men när jag kom närmare så hörde jag hur de planerade att hitta en fin kavalier till mig. Ja, inte än då förstås...fast nog hade jag velat! Jag löper just nu förstå ni....fniss! Mjau!!!


Nej, först ska de ta mig till någon såndär doktor, hmm förlåt... veterinär heter det visst! Där ska dom ta och testa mina njurar och mitt hjärta så de är okey och felfria. Först då kan jag få träffa någon snygg Ragdollkille som kan bli stolt pappa till mina små barn. Åhhh...vad jag längtar efter smått! Sedan vill min familj ställa ut mig mer och att jag börjar plocka mina cert och ev championatet innan jag får bli mamma. Men nu är det ju så anser jag i alla fall att jag är ju faktiskt utställd med exellent 1 som 6-månaders, och inte kan jag väl bli fulare? och sedan jobbar stormatte nästan varje helg som det är utställning under 2013, och måste ta semester i så fall. 


Min familj tror att jag kan få träffa en kille i början på hösten, slutet av juli eller i början på augusti för sedan kanske jag inte löper under vinterhalvåret då det är mörkt. Vi får väl se när det blir. Nu ska dom fundera ut ett fint stamnamn och ansöka om det innan första kullen kommer. Dom har flera fina namn på gång, men jag tycker ju att JasmineDoll´s är jättefint till det, vad tycker ni?

 

Här är lillmatte och jag. Åh...vad jag älskar min lillmatte! Hon har så vackert namn också... Mariina, det betyder visst "flickan från havet".

   


Idag har det varit en toppendag! Jag har även varit ute på min första skogspromenad, närmare bestämt till Sörskogen. Vi åkte bil dit och jag gillar verkligen det nu. Vi grillade korv och lyssnade på fåglarna. Stormatte fotade och filmade mina upptåg. Jag gick hur bra som helst i selen, bättre än en hund sa matte...hahaha...!!! varmt och skönt var det också. Tyvärr så gjorde jag ett stort skutt och stormatte trampade på min vänstra tass. Det gjorde jätteont, och matte trodde först att något gick sönder i min lilla tass för hon kände hur det knakade under skon.


I skogen så njöt jag av varje sekund, och det var helt underbart skoj! Jag fick till och med gå lös en stund, men stormatte var ju sååå orolig att jag skulle sticka iväg och hitta en kille som inte är Ragdoll. Hahaha...vad tror dom om mig va??? JAG? sticka iväg bara sådär??? nä nä...jag älskar min familj för mycket för att bara dra... dom har ju lovat mig att jag ska få min man lite senare...så jag tänker vänta på honom!!! Hoppas bara han är snygg, och att han faller mig i smaken!  

 


På vägen hem så somnade jag i bilen, så trött var jag av alla intryck. De kollade även min lilla tass och tvättade den med  tvål, vatten och sedan decinficering. Jag hade fått skinnet avnött på trampdynorna då matte trampade på mig, så det blödde lite. Men nu är jag "omplåstrad" och hel igen. Bilderna från skogen, och filmer kommer lite senare under kvällen, min familj måste äta middag säger dom.

 

Här tittar jag upp från min lektunnel, bilden ser ju inte riktigt klok ut...jag håller med! Men kul är den!!!


Tass och mjau!

/JasmineD

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards