Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 24 april 2013

Av JasmineDoll - 24 april 2013 18:51

 

Jag skall nu beställa tid för att ultraljuda hjärta och njurar på Jasmine inför parning. Vill ju först och främst veta att hon är fullt frisk. Jag vill ju i så fall först och främst avla på en katt där jag prioriterar hälsa och temperament. temperamentet har hon redan och mer därtill, nu är det hälsan som skall kollas. Sedan kommer ju även typen på katten och hittils har hon ju fått Ex 1, vilket är en jättefin bedömning. Nu kan hon ju börja att plocka sina cert, behövs 3 st, det sista blir championatet. Vi får se hur jag kan göra för att kunna delta på några under senvåren/sommaren.


Tanken är att para Jasmine under juli/augusti om allt ser bra ut, och jag hittar en hane som komletterar henne väl. Vore ju kul om hon även tagit sitt championat innan parning, men annars får det vänta. Det hinner hon få. Jag vet att hon är mycket bra typad, och att hon behöver bredda och växa på sig lite. Sedan är det ju kul att inte göra allt roligt på en gång...


Det jag vill sedan är ju att spara en hona ur första kullen här hemma, och ev sätta ut någon på foder. Men det beror ju på hur kullen blir, och om det blir någon som håller för avel osv... chansen är stor att även liksom hennes mamma får stora kullar. Hennes mamma fick ju 7 st i båda kullarna, inte dåligt! 


Så, nu får man sitta framför datorn och leta fina killar...samt testpara mm. Roligt!

Nu har Jasmine´s halvsyskon blivit lite äldre. Gå gärna in och kika på dom små liven. Så söta... Bussebo´s


/JasmineDoll



JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards