Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

Livmoderinflammation

Av JasmineDoll - 3 mars 2014 20:31

Mjauuuu...

Jasmine här!


Idag hade matte tur då hon ringde Rinkeby veterinärklinik. Hon fick en tid till ultraljud, men vi hade bara 45 minuter på oss att ta oss från Huddinge-Rinkeby. Matte satt i nattlinne, och fick verkligen sätta fart. Men vi hann! Men hon körde som en biltjuv!


Väl där så undersökte dom mig väldigt noga, och de var såååå snälla, och jag var också snäll. Jag fick till och med leka med en boll som gjorde mig lite konstig....det var kattmynta i den. Jätteskoj!


För den veterinären tog det inte lång tid att misstänka var felet var. Jag hade ont i magen och som sedan strålade ut mot rygg mm. Så felet satt i magen, och inte i ryggen! Sedan fick jag len spruta lugnande ,och somnade väldigt djupt.


Det fanns en annan snäll doktor där, som ultraljudade mig berättade min familj. Han hittade felet, och tyvärr har jag en livmoderinflammation som har varit en längre tid. Så jag fick antibiotika med hem men inget smärtstillande, för då klarar jag inte av operationen nu på torsdag kl 14.00 


Egentligen skulle jag opereras på onsdag, men då jag inte ville vakna som normalt idag, så bestämde de att  operera på torsdag i stället. Då är det viktigt att jag inte har något smärtstillande i kroppen.


Jag har precis vaknat till, och innan dess fick lillmatte sitta med mig och hålla mig varm med filt, fårskinn och varm vetekudde. Då jag inte väger så mycket så kunde jag inte vakna till riktigt, och inte heller hålla kroppstemperaturen uppe. Men nu har jag piggnat till. Jag var också så kissnödig att jag nästan kissade på mig, men matte kände av att jag behövde kissa. Hon satte mig i lådan, men jag kunde inte stå upp, knappt ens sitta. Så hon fick hålla i mig så jag inte ramlade åt sidan. Jag var så vinglig att jag inte kunde stå på benen. Åh, vad skönt det var att kissa, jag kissade massor då jag även fick ett dropp hos veterinären.


Men nu har jag ätit mat, och ligger brdvid matte och lillmatte och myser. Ska nog sova lite till, för jag är så jättetrött.


Min farmor May var och hälsade på mig också, tack snälla farmor! Du är bara så bäst! Tack för all hjälp och stöd som min familj och jag själv fått då jag varit så sjuk. 


Men jag är väldigt ledsen över en sak....jag kommer nu inte att få några fina bebisar. Men jag kommer att överleva i alla fall, och må bra. Tror nog att jag kommer att bli riktigt gammal också, för min familj tar så väl hand om mig. Idag blev jag verkligen behandlad som en prinsessa, både hos veterinären och av min familj. 


Så hoppas att jag verkligen slipper komma tillbaka till Djursjukhuset igen! Dom hade ju haft ihjäl mig om min familj inte förstått bättre, och om inte farmor rekommenderat Rinkebykliniken.


Nu ska jag sova, och jag har fått min antibiotikatablett för en stund sedan.

 

Nosgos från 

/JasmineD

     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards