Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 7 mars 2014

Konvalecent

Av JasmineDoll - 7 mars 2014 09:08

  Mjau, Jasmine här igen!


Ja, nu är jag tillbaka här på bloggen. Hela kvällen gick jag runt halvsovande och kunde inte ens hoppa upp på saker. Jag försökte 2 ggr då matte inte hade koll, men då kom jag upp men sedan ramlade jag ner och slog mig. För mina ben tog inte emot mig, de gick liksom som de ville, utan kontroll. Men jag gjorde inte illa mig som tur var. Sedan satte matte nästan tvångströja på  mig... nä, hon hade bara stenkoll på mig.


Jag åt jättemycket hela kvällen, hade ju inte fått någon mat på hela dagen igår. Snåljåpar! Men jag överlevde "svälten" i alla fall och det är ju viktigast, och det var ju för narkosens skull.


Sedan gick jag och sov hos lillmatte, och sov hela långa natten. Gick upp kl 07.30, jag är liksom ingen morgonpigg kisse inte, jag älskar att ligga och dra mig. Annat är det med lillmatte som alltid är uppe kl 06.00, vardag som helg. Men nu börjar hon faktiskt kunna ligga och sova halva förmiddagarna på helgerna har jag lagt märke till, men hon säger att det är för att hon kommit i tonåren.


Jag tänkte nu sova varannan natt hos henne och sedan hos stormatte. Man måste ju dela på sig när dom inte klonat mig. Skulle vara rätt skoj med 2-3 kopior av mig, exakta kopior...eller kanske inte!


Då jag skulle tvätta mig på magen nu, så fick jag ont och gnydde lite. Det är ju 2 trådar som sticker ut där. Tur säger matte att jag inte försöker dra loss dom, för då hade tratten åkt på och det hade varit förfärligt. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde, men det gick snabbt över och jag får väl lära mig att tvätta mig lite försiktigare tills det läkt ihop, brukar ta 2 veckor. De har sytt styngnen på insidan, och sedan knytit med 2 stygn utanför. De absorberas av kroppen själv, så jag behöver inte komma tillbaka till doktorn och ta bort styngnen. Skönt!


Så nu ligger jag i min fruktkorg som vanligt och tänkte ta det lugnt idag också. Man måste ju vila lite så att jag läker ihop fortare. Matte har stenkoll på mitt sår, så att det inte ska bli rött och inflammerat, eller börja vara. För då måste vi åka till doktorn med det på en gång. Jag äter även fortfarande antibiotika i förebyggande syfte.


Jag måste bara berätta att jag faktiskisk hämtade bollen igår och lekte lite. Min familj tyckte att jag var lite "knäpp" då jag egentligen inte ens kunde stå riktigt på mina vingliga ben...men ni känner ju Jasmine "fotbollsspelaren" alias Zlatania.


Nyss ringde en kvinna och hade en telefonintervju med matte, för hon söker nytt arbete. Matte sa att det var frågor hon aldrig tidigare fått på en intervju. Det gick väl sådär, men kanske intervjuaren tyckte annat, det var svårt att få en riktig bild. Men om hon går vidare så kommer en annan kvinna att ringa henne under nästa vecka för en ny intervju och där hon får lämna referenser mm. Det går fort, för matte ska börja den 1/4 i så fall. Hon har aldrig arbetat med förståndshandikappade innan, så det blir något nytt i så fall. Men blir det inte där, så kommer dom öppna andra boenden med bl.a förvärvade hjärnskador, det är lite mer likt som matte arbetat med innan. Men vi får nu se hur det går...Håll alla tassar, och tummar för att matte får ett nytt jobb!!!


Nej, nu är det dags att gå och äta lite. Men först vill jag visa några bilder där jag håller på att ramla ur min "båt", men jag brydde mig faktiskt inte nämnvärt. Huvudsaken är att man får ligga ner.


Nospussar till er alla och ha en fin underbar vårdag.


       


/JasmineD där D står för "Doll" som i Ragdoll.


 
 
Ingen bild

Bussebo

7 mars 2014 22:16

Håller tummarna så lillan tillfrisknar som hon ska!
Kram

JasmineDoll

8 mars 2014 15:33

Ja, det gör vi också. Men nu verkar hon må som vanligt, eller till och med bättre än normalt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards