Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg under juni 2012

Av JasmineDoll - 27 juni 2012 00:37

 

 

 


I går och idag har vi varit och handlat till vår bebis. Det känns riktigt nära nu tills hon kommer hem, det blir så mycket mer "på riktigt", när man börjar handla all utrustning som behövs. Här nedanför lite bilder...


Detta är ett kattungepaket, allt utom Bonzita-fodret och matbaren.

       

Nedan, lite leksaker

       

Här en kattungesele, kammar, tandskrapa för tandsten, fästingplockare och klosax 

       

Här en klöspelare med 2 sidor för att klösa på, och en sida med 3 hål och bollar som hon kan leka med.

       

En liten (50 cm) hög kattställning där hon kan ligga och mysa. Jag vill dock göra alla uppmärksam på att musen som hänger i snöret är farligt för katten, den kan fastna och göra sig riktigt illa. SÅ TA BORT DEN, för det ska jag göra!

  

Jasmine´s fina toalett

       

Denna kattsand är väldigt dryg och bra. Rekommenderas varmt!

         

I den här hoppas jag att bebis ska trivas, för den kommer att användas en del.

       

Transportburen sedd från sidan...

       


Sedan har hon även fått en korg, men glömde fota den...Jag hade en vit korg innan, och lade bara en mjuk och fluffig  kudde i. Hoppas hon gillar den!

Det blir lite mer saker att handla lite senare...bla. shampoo och conditioner. Måste hitta bra produkter då hon kommer ställas ut en del.


Återkommer på denna blogg på söndag kväll, då lilla JasmineD har gjort entré här hemma! Ha det bra så länge!!!


Kanske att jag börjar skriva lite om skötsel, kattraser mm ni i veckan om jag hinner... Det är ju meningen att denna blogg ska handla om allt som rör katter. Men JasmineD skall ju självklart stå i centrum!


  /Matte, Kia





Av JasmineDoll - 27 juni 2012 00:24

 

 

 

Då Kerstin räknat fel på dag, så kommer inte lilla dunbollen hem förrän på söndag. Först då är JasmineD 12 veckor gammal. Men som jag sagt förut...den som väntar på något gott!

Här ett foto som jag tog på vårt besök hos Kerstin och Stickan, hon är 10 veckor precis.

 
     
   /Matte, Kia

Av JasmineDoll - 24 juni 2012 13:57

 

 

 

 

     


Idag blir JasmineD 11 veckor gammal och väger 1.228 gram   Börjar bli "stora tjejen"... Här har Kerstin på Bussebo´s fotat henne idag, ingen av kattungarna säger någonting då de har halsband och koppel på sig. Jättebra, med tanke på att jag kommer att använda det mycket vid utevistelse...hon får inte vara ute annars. Bara 6 dagar kvar nu... i morgon ska vi åka och handla det viktigaste till lilla "dunbollen", nu börjar det roliga!  


  /Matte Kia

Av JasmineDoll - 23 juni 2012 13:45




Ja, nu är det bara 1 vecka kvar innan jag får hämta hem lilla JasmineD, ohhh...vad vi längtar.   Lillmatte kommer att vara på kollo då, så hon får vänta ytterligare 8 dagar innan de får träffas.    Så hon är inte så glad att behöva vänta!!!  Men den som väntar på något gott...


  /Matte Kia



Av JasmineDoll - 23 juni 2012 01:43






Ja, tänk vilket underbart väder vi fick på midsommarafton!   Kunde inte bli bättre! Ni får gärna lämna kommentarer till inläggen om ni vill. Så...vad är min tanke med denna blogg? Jo, jag tänker självklart skriva om JasmineD och hennes dagliga äventyr, lägga in foton   och även filmer.    


Sedan tänkte jag även börja skriva om kattens skötsel, vad man behöver tänka på då man skaffar katt samt utrustning, kattraser mm. Även lite om hur utställning går till osv...


Den kattras jag tänker börja med är ju såklart Ragdoll. Så håll utkik, det blir nästa inlägg! 


Nu är det bara 1 vecka innan prinsessan kommer hem! Ohhh...vad vi längtar! Det ska bli så underbart med en liten kisse, ett hem är inget riktigt hem utan katt!  


Nej, nu är det dags för sängen.

 


  /Matte Kia

Av JasmineDoll - 22 juni 2012 00:46

 

     GLAD MIDSOMMAR ÖNSKAR JAG ER ALLA    

 

Ja, nu är det midsommar igen! Jag har semester midsommarafton och jobbar lördag och söndag. Dottern är utanför Norrtälje tillsammans med  vänner hela helgen. Så jag blir solokvist! Gör inget, ska ju ändå jobba nästan hela helgen i alla fall. Skönt är det också med egentid!


Nu är det snart lite drygt 1 vecka innan vår lilla ulltuss kommer hem! På måndag och tisdag ska vi iväg och handla det som behövs till vårt lilla pyre. Det blir en hel del, men det ska bli såååå kul att gå i olika butiker och leta det vi vill ha.


Uppfödaren skickade en bild på JasmineD idag. Hon är så snäll! Tack Kerstin!   Visst är hon väl söt så det förslår? Vi pratade även om att gå tillsammans på kattutställning. Det är något som ska bli roligt också! Egentligen så är jag lite emot "skönhetstävlingar". Tycker att det gått alldeles för långt! Det är många gånger som skönhet väger tyngst, men för mig väger hälsa och temperament allra allra högst! Men ska man ägna sig åt avel, så är det ju bra att ställa ut för att få en bra bedömning av kissen innan.


Här sitter JasmineD på mattan och undrar...10 veckor och 4 dagar gammal.  

 
             

  /Matte Kia


Av JasmineDoll - 21 juni 2012 00:37







  Välkommen Till JasmineDoll´s Blogg  


 


 


 Jag heter Kia och har i dagarna tingat en liten söt kattbebis, en Ragdolltjej! Hon skall få heta JasmineD (D står för Doll). Det var min dotter som ville att hon skulle ha D på slutet. Tanken är att hon först & främst ska vara vår lilla bebis och husdjur, men på sikt så vill jag även ställa ut henne och börja med ev.avel på denna underbart vackra ras. Funderar starkt på att skaffa ett stamnnamn redan nu, jaa... kanske jag borde söka! Men men...vi får se. Först ska hon komma hem! "one step at the time"!!!


Lillsnuttan är bara 6 v gammal, och ögonen står i kors!  

    

Hur söt får man bli egentligen?  


Nedan ett axplock från nyfödd och uppåt.



 

Jasmine är uppfödd hos Kerstin & Stickan, som driver SE* Bussebo´s katteri i Malmköping. De är helt underbara människor! 


Vi var hos dom den 17 juni & tingade vår lilla bebis. Hon är så fin, har fått en mycket fluffig päls, och man kan redan se att hon kommer att få en stor krage. Jag känner mig så nöjd med valet av kisse, det är en speciell känsla jag får tillsammans med henne, den sk. magkänslan...och den är så varm!


Här är hon 10 veckor gammal. Ser ut att mysa!  


 

Men några dagar är det kvar tills hon äntligen får komma hem, närmare bestämt 9 dagar. Oj, vad jag längtar! Eller jag? min 11-åriga dotter håller på att längta ihjäl sig!!! Synd för henne, men hon får vänta i hela 19 dagar till då hon först ska åka på kollo. 


Nu i veckan ska vi inhandla en hel del saker som hon behöver. Bilder på detta kommer att läggas upp!  


Här nedan är kullen 10.5 vecka gamla och alla är nöjda och samlade. JasmineD ligger närmast kameran  

     

                

  /Matte Kia

Tidigare månad - Senare månad

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards