Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 4 februari 2014

Hundkompis

Av JasmineDoll - 4 februari 2014 13:34

Mjau mjau, JasmineD här!


Måste ju bara skvallra lite...

Hörde matte prata i telefon nyss med en kvinna som har en Schäfer. Dom skulle tydligen ha hantverkare hos vovven på torsdag, och frågade matte om hon kunde passa hennes hund då. Matte sa ju naturligtvis JA. men jag då? tänkte hon inte på mig??? Ska hon låta det där "monstret" till hund äta upp mig eller vaddå? Matte berättade ju för mig att han är jättestor, och heter Dexter. Men hon sa att jag inte ska oroa mig, för han gillar katter och är snälla mot dom. Vad bra, för då kanske vi kan leka lite, med bollen eller så...eh...en tanke bara!


För övrigt så har jag nu slutat att vara bolltokig på kvällarna. Ingen leker med mig, men jag har blivit helt bra från mitt bollmissbruk. Så kanske min familj vågar sig på att leka lite, bara lite med bollen. Dom kan ju göra det efter middagen tex, då slipper dom mig vid tv:n för då är jag väl så trött att jag inte orkar att leka med bollen.


Nä nu måste jag sluta blogga. Matte får hit någon som ska kolla spisen. Den är jätteseg då man ska steka mat, får använda högsta (12:an) då man ska steka nåt. Den plattan är utbytt och helt ny, men spisen segar i alla fall. Den är väl ca: 20 år gammal, men vi ska bara ha tur ifall dom byter ut den och vi får en ny spis. Men får vi ingen ny, så får vi köpa ett trangiakök och ställa på diskbänken då vi ska laga mat. Då kommer det att gå fort! Så håll tassarna för att vi får en helt ny fin spis!


Ha en fin dag

/JasmineD

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards