Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Pigg igen!

Av JasmineDoll - 8 mars 2014 18:04

Mjauuu, Mjauuuu...

Jasmine här!

Idag har jag verkligen mått tip top! Nu är jag på topp!


Min familj börjar se en liten ny figur växa fram i mig. Jag har blivit mycket mer pratig, och jag "frågar" min familj mycket mer om de vill leka med mig, och ibland när jag får tillsägelse så "käftar" jag emot. Här i detta hus, är det fortfarande JAG som ska ha sista ordet. Så är det bara, jag är ju en katt. Vi katter äger våra ägare, men dom tror tydligen att det är tvärtom. Tur att man vet sanningen... eller hur?


Ja, nu verkar det som om jag äntligen ska få bli frisk och slippa smärta. Har inget ont nu, och är duktig på att äta. Ni som följer mig här på bloggen vet ju att jag måste försöka äta upp mig. Men vissa Ragdoll väger bara 3.5 kg, det beror ju på arvsanlagen. Men till 4 kg borde jag väl ändå kunna komma hoppas jag. 


Nu ska jag leva gott som kastrat resten av mitt långa kattliv och bara ägna mig åt att njuta. Snart är det sommar och då tänker jag följa med till skogen igen. Undra vilkea träd jag ska besöka då? Men egentligen är det ju så varmt nu att jag skulle trivas ute, men pga att jag är nyopererad så är det ingen bra idé, utan jag får bara vädra pälsen en kort stund på balkongen i stället.


Jag fortsätter att äta min antibiotika tills den är slut, är väl 4 kvällar kvar. Matte tog en bild på mitt operationssår idag och det ser jättefint ut och läker som det ska. Sedan en bild på min medicin.


   

 Nu måste jag sluta för familjen ska använda bordet till att äta middag. Så jag får ta och packa ihop för idag. Efter maten blir det en mysig tv-kväll.


Vid datorn 

/JasmineD

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards