Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg under oktober 2013

Av JasmineDoll - 1 oktober 2013 13:51

Jag har nu anmält Jasmine till utställningen i Täby den 2 november. Det är en Halloweenutställning där den som vill får smycka burarna, och bästa bur vinner ett pris. Barnen får även ställa sina katter i en speciell bedömning, ska bli roligt! Sedan är det gemensam supé på kvällen. 


Jasmine har även fått börja med ett nytt foder som hon bara älskar. Det heter Naturea och är helt fritt från gluten,ris och spannmål. Det innehåller 75% kött. Enda negativa är att bajset luktar väldigt illa. Trots att vi använder Everclean och doften lavendel. Men pälsen är i alla fall superblank, len och väldigt vacker, och Jasmine är väldigt nöjd med sin goda mat. Vilket är huvudsaken!

Fick köpa det för 99 kr/2 kg. Så jag tog 2 tycken påsar och tjänade hela 400 kr. Men ångrar ju nu att jag inte köpte fler, för i normalfallet kostar dom 299 kr/2kg och 599 kr/7kg. Kan tyckas dyrt, men jag tycker att det är billigt med tanke på vilket bra foder det är. Ett bra foder utan en massa konstigheter som gluten, kolhydrater och spannmål ger ett friskare djur.


En katt/hund kan inte bryta ner spannmål utan används bara som utfyllnad, och den kan inte heller använda sig av kolhydrater. Naturea finns självklart även för hundar. Ett bra foder, minskar veterinärkostnaderna, så priset jämnar ut sig i längden. Jag tycker att ett bra foder är en självklarhet och det får då kosta vad det vill, bara att dra in på något annat, och vi får vi en glad, frisk och lycklig Jasmine. För er som är intresserade av detta foder så har ni länken här: Naturea


Önskar er en fin höstdag därute    

   



  




JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards