Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 20 februari 2014

Hemma igen

Av JasmineDoll - 20 februari 2014 20:40

 

Vakna Jasmine!!!

Du ska ju blogga nu, eller hur?


 

Okey, jag är vaken nu...!!!

Mjau mjau

Jasmine här!


Åh, äntligen har jag fått bli utskriven och kommit hem till min älskade familj igen. Saknade ju dom så mycket. Dom hade saknat mig också, väldigt mycket sa dom.


Alla var så snälla med mig på sjukhuset, och tog väl hand om mig. Jag blev till och med matad...hahaha, inget man blir hemma precis! Dom lade kulor i vatten av min normala mat, och sedan mixades det tills det blev mjukmat. Jag blev uppassad som en riktig prinsessa. Alla tyckte att jag var så snäll och söt. Ja, men vaddå? Jag är väl inte en Ragdoll för intet, eller hur?


I går trodde jag att jag skulle ha fått komma hem, man jag hade blivit sämre under natten så matte och doktorn kom överens om att jag skulle få ligga kvar. Så sedan gav dom mig lugnande så jag somnade, för att ta fler röntgenbilder på mig. Då tog dom rygg, nacke, revben, höfter mm Ja, hela mig gick dom igenom igen. Allt såg bra ut, inga frakturer eller så. Men jag reagerade kraftigt på smärta då dom tog i min rygg. De fattade inte varör jag hade så ont.


Då jag vaknade upp senare, och dom klämde och kände på min rygg igen, men då var smärtan borta. Jag kände ingenting. Konstigt va? Dom kallade mig för ett "mysterium".


Matte tror att jag kan ha haft en kraftig sträckning i ryggen som orsakat lite inflammation. Därav de förhöjda albuminresultatet, samt att smärtan i ryggen försvann efter sederingen. Då fick ju mina muskler vila helt och slappna av, sedan drog dom i mig och då släppte väl "krampen" och mina muskler drogs ut i ryggen. Doktorn tyckte att matte hade en poäng där, och att det var mycket möjligt att det är det som hade hänt.


Sedan många fler blodprover, allt såg bra ut men dom undrade över mina förhöjda albuminprover. Varför? ja, det vet dom inte heller.


Efter det så fick jag ett lavemang och kunde äntligen bajsa. Det var jätteskönt!


Har fått både dropp och smärtstillande där, så jag var varken törstig eller hade ont. De ökade dock lite av det smärtstillande på mig efter ett tag, då det de gav i början inte gav tillräckligt med effekt.


Idag fick jag åter lugnande och somnade en stund. Denna gång rakade dom hela min mage, och ultraljudade mage, tarmar, njurar, lever, bukspottkörtel, hjärta och lungor och sedan var det något mer som inte jag kommer ihåg just nu. Men allt såg fint ut där också. Ja, vilken tur att jag inte behöver träffa någon snygging just nu, jag har ju RAKAD mage!!!! Åh, herregud...mitt i vintern.


Jag mådde ju mycket bättre i dag, så doktorn ringde och sa att jag skulle få komma hem på eftermiddagen. Helt underbart vad glad jag blev!


När matte hämtade mig så blev jag överlycklig, bara jag hörde henne röst så svarade jag med ett stort MJAUUUU...


Sedan var det första jag gjorde att sticka ut tassen genom min transportbur. Jag var ju tvungen att visa vad dom gjort på mig. Jag hade en självhäftande gulgrön linda på benet efter kanylerna dom hade lagt där. Matte skrattade, då jag verkligen visade min tass och ben hela tiden tills hon tog i den. Jag fick hjälp av med lindan när vi kom hem, skönt tyckte jag.


Jag blev så glad och kände igen mig när vi närmade oss Huddinge. Väl hemma gick jag rundan och kollade att allt stod rätt till. Hittade min matskål, men den var tom....ALLT var tomt!??? Vad är det här för hotell??? Matte lugnade mig och sa att jag strax skulle få mat och vatten i skålarna. Sedan åt jag av min mat och efter det så myste jag med matte, sååå... mycket. Hon älskade att pussa på min nyrakade mjuka och duniga mage. Vi fick aldrig nog av varnadra kändes det som, åh jag är så glad att vara hemma igen!


Sedan kom lillmatte hem, och då var ju lyckan TOTAL! Åh vad vi saknat varandra. Nu får vi äntligen sova tillsammans igen.


Matte fick med smärtstillande, så nu ska hon ge mig 2 ggr/dag i spruta under tungan i 3 dagar. Min rygg är så mycket bättre, och nu kan jag till och med hoppa upp där jag vill. Vi ska på återbesök om 1 vecka, och då har vi även en telefontid till en annan veterinär för rådfrågning ang mitt foder. Jag ska ju stå på det, men matte vill att de lägger till mer fett i ett mjukfoder eller så. Blir nog bra det!


Jag vill även tacka farmor May, för att hon stöttade mig och matte under denna tid. Tack farmor!   


Här sitter jag och kollar in fåglarna igen. Undrar om dom saknat mig?

   

Jaha, nu ska vi tydligen göra middag. Bäst att kolla så det går rätt till

   

Här är min fina lillmatte och jag, ser ni mig på soffan?

   

Nä, nu har jag skrivit klart för idag. Jag ska gå och lägga mig och sova i min nyfunna korg, eller matte säger att det är en fruktskål!!!

Nä, bort med frukten, och in med mig!

Det här var en perfekt klöskorg också.

Matte förlorade kampen, och fick lägga frukten i en annan fruktskål. Hahaha...

   

Så, nu säger jag

 



Vid tangenterna

/JasmineD (där D står för "Doll")

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards