Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Om bloggen

Av JasmineDoll - 23 juni 2012 01:43






Ja, tänk vilket underbart väder vi fick på midsommarafton!   Kunde inte bli bättre! Ni får gärna lämna kommentarer till inläggen om ni vill. Så...vad är min tanke med denna blogg? Jo, jag tänker självklart skriva om JasmineD och hennes dagliga äventyr, lägga in foton   och även filmer.    


Sedan tänkte jag även börja skriva om kattens skötsel, vad man behöver tänka på då man skaffar katt samt utrustning, kattraser mm. Även lite om hur utställning går till osv...


Den kattras jag tänker börja med är ju såklart Ragdoll. Så håll utkik, det blir nästa inlägg! 


Nu är det bara 1 vecka innan prinsessan kommer hem! Ohhh...vad vi längtar! Det ska bli så underbart med en liten kisse, ett hem är inget riktigt hem utan katt!  


Nej, nu är det dags för sängen.

 


  /Matte Kia

 
 
Linda

Linda

23 juni 2012 15:13

Vilken fin blogg du har gjort :) Nu är det inte många dagar tills vi får hämta våra bebisar! Ska bli så kul att se hur Aslans syster utvecklas eftersom dom har samma underbart fina teckning <3 1 vecka kvar nu!!! Kan dagarna bara gå fort? :)

Mvh Linda

http://www.ragdollenaslan.blogg.se

JasmineDoll

23 juni 2012 23:59

Hej Linda!
Tack så mycket!
Ja, det är ju som att gå i "väntans tider"...ska bli underbart! Ja, det ska bli kul att se vad det blir av de små. En av bebbarna ska ju även till Tullinge och det ligger ju bara 5 km från Huddinge där vi bor. När hämtar du Aslan?
Mvh
Kia

 
Linda

Linda

24 juni 2012 09:55

Vad kul 5 km är ju väldigt nära. Vi hämtar Aslan på lördag eftermiddag efter mitt jobb så jag kommer inte kunna koncentrera mig allför mycket på mina kunder den dagen haha. När hämtar ni Jasmine? Vad kul att du funderar på avel och utsällning :)jag är också intresserad av utsällning så jag kan tänka mig att ställa ut i framtiden. Får se om det blir när vi skaffar katt nummer 2, men det blir nog inte förrän tidigast i vinter/nästa vår :)

Mvh Linda

http://www.ragdollenaslan.blogg.se

JasmineDoll

24 juni 2012 13:42

Hej! Jag hämtar Jasmine på lördag morgon, min dotter är då på kollo och får vänta drygt 1 vecka till. Hoppas vi ses på någon utställning framöver, vore skoj!
Mvh
Kia

 
Linda

Linda

24 juni 2012 18:52

Åh vad mysigt och jag får inte hämta Aslan förrän tidigast 16.00 Förstår att din dotter kommer längta speciellt när lilla Jasmine ör hemma hos dig! Eller hur :) det vore kul! Nu är det snart 5 dagar kvar om man inte räknar med idag och lördag när vi hämtar dom :)

Mvh Linda

http://www.ragdollenaslan.blogg.se

JasmineDoll

24 juni 2012 23:43

Ja, nu börjar det bli på riktigt! Lyckliga jag som får hämta hem dunbollen några timmar innan du hämtar hem din. Nedräkning pågår...
Mvh
Kia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards