Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

Upp och ner...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau!

Jasmine här i sena timmen.


Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel del. Matte köpte flera olika sorter av mat förra veckan, men ingenting ville jag ha av det. Sedan åkte matte på sin utbildningshelg igen. Men i måndags började jag äta väldigt bra, och äter nu minst 1/2 dl torrfoder av Hill's D/D. Sedan äter jag även mjukmat och ungefär en hel burk/dag. Där får jag D/D och I/D mot mag. och tarmsjukdom samt mot allergi. Jag åt även Royal Canin Ragdollfoder, men det var det blev sjuk av igen. Jag kräktes upp massor av osmält mat, så jag vägrade äta efter det. Kanske kastade jag i mig utan att tugga, för det gjorde jag med mitt förra foder. Då behövde jag inte ens tugga utan bara svalde. Fodret var i mycket små bitar, inget att tugga. Men nu mår jag bra igen och mår toppen som kastrerad drottning. Mitt operationssår läker fint, och allt är bra. Matte ska väga mig nästa vecka igen för att se om jag ökar i vikt. Förra veckan vägde jag bara 3 kg.


Nu säger jag god natt

/Jasmine










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 8 mars 2014 18:04

Mjauuu, Mjauuuu... Jasmine här! Idag har jag verkligen mått tip top! Nu är jag på topp!   Min familj börjar se en liten ny figur växa fram i mig. Jag har blivit mycket mer pratig, och jag "frågar" min familj mycket mer om de vill leka med mig...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards