Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

Södra Djursjukhuset

Av JasmineDoll - 19 februari 2014 11:59

 

Mjau Mjau!

JasmineD här, i en bur på sjukhuset!


Jag blev riktigt sjuk igår, så matte körde in mig till Södra Djursjukhuset. Jag hade visat symtom på att jag var sjuk redan några dagar innan. För två dagar sedan då matte skulle klippa mina klor, så blev jag arg som en furie och ville anfalla henne. Inte likt mig, då jag alltid älskar att bli ompysslad. Men jag hade så ont, så ont. Matte trodde att jag kanske hade en dålig dag.


Men igår orkade jag inte göra lillmatte sällskap på morgonen, utan bara låg ner och var olycklig. Jag hade inte ätit på ett par dagar heller.


Då matte känner av mina känslor, och jag kan kommunicera telepatiskt med henne så uppfattade hon hur dåligt jag mådde. Ni förstår, jag skickar starka känslor till henne så hon uppfattar mina sjukdomssymtom i kroppen, och hur jag mår.


Hon har även en egenhet till...hon skrattar åt det så mycket. Ibland vet ni...när hon ska gå och lägga sig så känner hon hur en blomma i ett speciellt rum skriker efter vatten. Hon går direkt till rummet och fram till den blomma som är törstig. Det slår aldrig fel att hon hittar rätt blomma på en gång. Men det sägs att växter kan också kommunicera telepatiskt. Häftigt va? vilken gåva! Hon funderar även på om blommorna kan hjälpa henne med att skicka distanshealing?


Vi åkte i alla fall in till sjukhuset, och där tog dom genast emot mig. Matte sa att jag såg ut som en "Rugguggla" för jag var så hängig, ilsken och sur. Min päls var tussig och oblank, samt väldig "öppen". Sjuksköterskan satte på mig en tratt, för att jag inte skulle bitas då jag hade så ont. Sedan tog dom upp min svans och stack in något i rumpan på mig. Vilken kränkande behandling! Men matte sa att det var för att kolla om jag hade någon feber. Men det hade jag inte!


Sedan togs det många många blodprover, från infektionsprover till att kolla lever, njurar, bukspottkörtel, blodstatus mm. Lyssna på lungor och hjärta.Jag var uttorkad och det var svårt att ta blod från mig. Kärlet sprack och jag skrek i högan sky, sedan stack dom mig igen och då rann blodet, men långsamt pga för lite vätska i min lilla kropp. Sedan fick vi vänta en timme på provsvaren.


Matte satte mig i buren med tratten på i receptionen, och åkte sedan för att äta. Väl tillbaka hittade hon mig i samma ställning i buren, och bestämde sig för att hjälpa mig att vända på mig. Sedan fick jag gosa med henne, åh vad glad jag var. Jag orkade till och med spinna. Matte var ledsen så jag tröstade henne lite. Hon var ju så orolig!


Efter en stund fick jag åka till röntgen, där det togs många bilder. De kollade hela min kropp! Det gjorde ont då dom drog ut benen på mig, men jag låg i alla fall stilla och var så duktig. Dom tyckte att jag skulle liksom barnen få ett klistermärke! Matte kände att jag luktade konstigt, som ett sår med gult var, och var rädd för att det var en livmoderinflammation. Men sedan kom hon på att det luktade starkt av aceton, det berodde ju på min vätskebrist. Matte sa till personalen att dom fick ta och sätta ett dropp på mig på en gång. Det är bra att hon är bestämd! Det behövs ibland. Matte hade även kontakt med min pappas uppfödare hela tiden, och även min egen uppfödare om vad som hände mig.


Efter 5 minuter så kom doktorn med provsvaren. Alla blodprover var tip top, röntgenbilderna fina förutom i tarmen. Han konstaterade att det var en kraftig förstoppning jag drabbats av, förutom min vätskebrist. Så jag blev inlagd här för vård. Dom satte dropp på mig, och det kändes bra. Jag var ju såååå törstig! Jag fick även smärtlindring. Matte fick åka hem ensam, utan mig. Lillmatte var tydligen jätteledsen, och saknade mig så mycket. Vi är lite som systrar...hon och jag. Jag sover ju alltid i hennes rum på natten, men i natt fick hon sova ensam...och jag med.


Matte bad om hjälp via FB om att de med kunskaper i Reikihealing skulle skicka till mig, för att jag skulle få kraft och bli frisk fortare. Sedan skickade matte Reiki distanshealing till mig också för hon är utbildad i Reiki 1 och Reiki 2. Vi fick jättebra kontakt, och hon kände hur jag mådde just då. Hon blev jätteyr då jag fått mycket smärtlindring, och kände sig svag i benen, lite darrig. Hon fick även ont i magen. Tänk vad häftigt att det fungerar!



Efter ett tag försvann mina symtom och då var healingen klar. Jag är så tacksam för healingen jag fick skickad till mig. jag njuter varje gång jag får det av matte. Normalt ger hon mig det med handpåläggning, och då somnar jag direkt.


Sedan började jag helt enkelt skicka bilder tilll matte. Jag skickade att jag var lugn av healingen, nöjd och blev trött. Att jag saknade henne och lillmatte. Matte skickade bilder tillbaka, så jag vet att hon ska komma och hämta mig, förhoppningsvis i dag. Hon kan även djurkommunikation. Fast doktorn ska ringa till matte på eftermiddagen idag. Kanske får jag stanna, jag vet inte ännu. Matte vill ju inte att jag ska komma hem om jag inte mår bra.


Ja, nu vet ni lite om vad som jag är med om igen. Men nu längtar jag bara heeeeeem! Så jag får leka med mina bollar och gosa hela kvällen lång.


Jag uppdaterar igen senare då jag kommit hem. Doktorn vill liksom ha tillgång till datorn nu...(skulle tagit med mig min egen)


Vid tangenterna och nosgos till er alla!

/JasmineD

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards