Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg under oktober 2012

Av JasmineDoll - 15 oktober 2012 23:55



Ja, det var verkligen länge sedan jag skrivit något i bloggen. Tidsbrist är anledningen. Mycket har hänt och jag kommer under denna helg som kommer att uppdatera bakåt i tiden... Vi har haft kattkollo och Jasmine har varit på utställning med finfint resultat. Sahara, vår Sheltie gick inte ihop med Jasmine. Jasmine blev dragen i svansen och sliten i pälsen hela dagarna och det var en ohållbar situation med all stress detta medförde på vår lilla bebis. Så Sahara fick en nytt hem. Nu har lugnet åter kommit till oss...härligt!!!!


Ja, mer om detta får ni läsa om till helgen och då kommer även en massa bilder upp så klart!


Tänk att det ska vara så svårt att hitta tiden man behöver...i lugn och ro för att ladda upp och redigera bilder. Men men...  nu ska det bli ändring. Jasmine skall även ställas i Sollentuna den 17 november...men tyvärr ser det lite mörkt ut då hon fått en konstig fläck med sår under vänster käke och även pälsen är borta där. Kan ju inte ställa en katt som har sår och en kal fläck. Hon går inte ens genom vet.besiktningen som det är just nu. Ska försöka fota detta. Vet inte vad hon gjort, men jag tror hon har kliat sig rejält så det blivit ett sår, men varför i all världen skulle hon sakna päls??? hoppas hon inte fått några små kryp på utställningen vi var på, för det var även små svarta prickar i hennes päls runt om...jaja...det såg inte ut som de rörde sig, men skumt är det i alla fall!!! Om det inte blir bättre tills nästa vecka så får veterinären titta på henne.


Ja, nu får ni vänta till helgen!


  Matte

Kia

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards