Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 28 april 2013

Av JasmineDoll - 28 april 2013 06:06

Jasmine avviker en del då det gäller löp/löpperioder. Hon har precis 18 dagar mellan löpets första dag till nästkommande löps första dag. Förra söndagen slutade hon löpa, men började igen i tordags. Då fick hon ett p-piller och då lade hon ner. Nu får jag under nästa vecka ge henne ett piller ca 2 dagar före beräknat löp, för att hålla henne  på rätt nivå så att hon inte löper mer. Om jag nu parar henne så kommer hon att få stå på p-piller i mellanperioderna, för att sedan kastreras då hon fått sina kullar klart. Det är inte bra att en katt står på hormoner hela livet eller under en längre period, de kan få juvertumörer då. 


Ja, det var lite om löpet det. I morgon ska jag titta efter någon utställning som jag kan anmäla mig till. Jobbet kunde ev ge extra semester under maj och juni månad.


Ha en bra dag i solskenet!

/JasmineDoll

  

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards