Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 18 april 2013

Av JasmineDoll - 18 april 2013 20:53

Ringde i eftermiddag och beställde recept på p-piller åt Jasmine. Hon löper för fullt igen...Så det här med att raskatter löper mer sällan stämmer inte alls på Jasmine i alla fall. Veterinären sa att det är helt normalt att de löper varannan eller var tredje vecka. Hon tyckte att jag skulle kastrera henne, eller para henne snarast då det inte är bra att löpa då det orsakar stress, samt ökar risken för tumörer mm om hon står på p-piller under längre tid. Jag sa att hon är lite för ung ännu att paras, men det tyckte inte hon. Jag berättade att jag inte höll med då hon ev ska användas i avel och ska testas och även växa på sig. Jag vet inte än om Jasmine "håller" för att bli en avelshona, det återstår att se då hon växt färdigt. Jag hade önskat en djupare blå färg på ögonen, de är lite för ljusa. Men men...en katt har ju inte allt! Får se till att para med en hane som har en riktigt mörk blå ögonfärg så blir nog ungarna fina.


Den som lever får se!


Nu ska jag ta och lägga mig och läsa lite efter en lång arbetsdag igen. Går ju upp kl 05.00 och sedan är det full fart till kl 22 eller 23. Inte får man mycket tid för sig själv längre....det är baksidan av att jobba heltid inom vården. 

 

Av JasmineDoll - 18 april 2013 05:51

Ja, nu har Jasmine börjat att löpa igen. Det gick bra precis 3 veckor emellan, precis som jag sa innan så brukar en katt löpa var tredje vecka. Raskatter sägs det att de löper i snitt bara var 6:e vecka eller längre period emellan, men det stämmer inte på Jasmine i alla fall. Jag jobbar ju så mycket och har inte tillfälle att ringa under dagtid, men ska försöka att få fatt i någon veterinär efter 17 som kan skriva ut p-piller. Såg att det gick att beställa också, men inte beställer man väl mediciner/recept via nätet? nej nej...jag vill först gå igenom detta med veterinären mm innan. Det är ju trots allt biverkningar på all medicin.


Vet inte heller vilken dag som hon ska börja med pillren, är så länge sedan jag hade en katt på p-piller att jag glömt. Tror det var så att man satte in henne på pillren under dag 2 i löpperioden, så den dagen har ju snart gått förbi för denna gång. För ska hon nu löpa var tredje vecka, ja då måste hon stå på det, annars är det kastration som gäller. Har inte bestämt mig hur jag ska göra ang detta ännu, men som sagt...det finns gott om tid ännu.


Ha en bra dag nu, jag ska iväg och jobba!

  

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards