Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Planer!

Av JasmineDoll - 21 april 2013 18:50

 

Hallå där! Jasmine här!


Ja, nu ska ni få höra vad mina mattar har hittat på! Idag hörde jag att det tisslade och tasslades ute på balkongen då jag låg och sov så gott inne i sovrummet. Jag trodde att jag hade hört fel först! Men när jag kom närmare så hörde jag hur de planerade att hitta en fin kavalier till mig. Ja, inte än då förstås...fast nog hade jag velat! Jag löper just nu förstå ni....fniss! Mjau!!!


Nej, först ska de ta mig till någon såndär doktor, hmm förlåt... veterinär heter det visst! Där ska dom ta och testa mina njurar och mitt hjärta så de är okey och felfria. Först då kan jag få träffa någon snygg Ragdollkille som kan bli stolt pappa till mina små barn. Åhhh...vad jag längtar efter smått! Sedan vill min familj ställa ut mig mer och att jag börjar plocka mina cert och ev championatet innan jag får bli mamma. Men nu är det ju så anser jag i alla fall att jag är ju faktiskt utställd med exellent 1 som 6-månaders, och inte kan jag väl bli fulare? och sedan jobbar stormatte nästan varje helg som det är utställning under 2013, och måste ta semester i så fall. 


Min familj tror att jag kan få träffa en kille i början på hösten, slutet av juli eller i början på augusti för sedan kanske jag inte löper under vinterhalvåret då det är mörkt. Vi får väl se när det blir. Nu ska dom fundera ut ett fint stamnamn och ansöka om det innan första kullen kommer. Dom har flera fina namn på gång, men jag tycker ju att JasmineDoll´s är jättefint till det, vad tycker ni?

 

Här är lillmatte och jag. Åh...vad jag älskar min lillmatte! Hon har så vackert namn också... Mariina, det betyder visst "flickan från havet".

   


Idag har det varit en toppendag! Jag har även varit ute på min första skogspromenad, närmare bestämt till Sörskogen. Vi åkte bil dit och jag gillar verkligen det nu. Vi grillade korv och lyssnade på fåglarna. Stormatte fotade och filmade mina upptåg. Jag gick hur bra som helst i selen, bättre än en hund sa matte...hahaha...!!! varmt och skönt var det också. Tyvärr så gjorde jag ett stort skutt och stormatte trampade på min vänstra tass. Det gjorde jätteont, och matte trodde först att något gick sönder i min lilla tass för hon kände hur det knakade under skon.


I skogen så njöt jag av varje sekund, och det var helt underbart skoj! Jag fick till och med gå lös en stund, men stormatte var ju sååå orolig att jag skulle sticka iväg och hitta en kille som inte är Ragdoll. Hahaha...vad tror dom om mig va??? JAG? sticka iväg bara sådär??? nä nä...jag älskar min familj för mycket för att bara dra... dom har ju lovat mig att jag ska få min man lite senare...så jag tänker vänta på honom!!! Hoppas bara han är snygg, och att han faller mig i smaken!  

 


På vägen hem så somnade jag i bilen, så trött var jag av alla intryck. De kollade även min lilla tass och tvättade den med  tvål, vatten och sedan decinficering. Jag hade fått skinnet avnött på trampdynorna då matte trampade på mig, så det blödde lite. Men nu är jag "omplåstrad" och hel igen. Bilderna från skogen, och filmer kommer lite senare under kvällen, min familj måste äta middag säger dom.

 

Här tittar jag upp från min lektunnel, bilden ser ju inte riktigt klok ut...jag håller med! Men kul är den!!!


Tass och mjau!

/JasmineD

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards