Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Bilder och filmklipp

Av JasmineDoll - 21 april 2013 22:10

Nu har jag laddat upp lite bilder från dagens äventyr. Vi hade det mycket mysigt, så härligt att vara i skogen. Solen sken och det var varmt och skönt. Jag har ju bestämt mig för att sälja min bil under nästa vecka. Den är precis nyservad och ska bara besiktas. Har inte ekonomi för att ha bil, trots att jag jobbar heltid. Det blir så då man är ensamstående och har en mycket dyr boendekostnad. Får börja åka kommunalt nu till jobbet och då blir det att stiga upp kl 04.00 i stället för kl 05.00...huvva har 3 byten och då blir det en riktig prövning att se hur många dagar per månad som man kommer i tid, eller om man kommer fram överhuvudtaget. Så efter att bilen är såld får även jasmine åka kommunalt till skogen.


Sörskogen är en stor skog som ligger i Huddinge, och det är väldigt vackert där. Blandad trollskog och vanlig skog, klippor på vissa ställen och en fin stor/bred bäck som rinner igenom. 


Här kommer lite bilder från dagen och så ett par filmklipp. Nu får Jasmine berätta om bilderna!

 

Här kollar jag på lillmatte, och undrar vad hon vill.

 

Oj, en fågel!

 

Vad fint det är här, jag blir ju alldeles tagen...

 

Här balanserar jag på en gren, vad häftigt!

 

Nä, nu ska jag gå vidare...

 

Hej då!

Nu går jag faktiskt lös en stund, jag är så snäll att jag inte sticker någonstans.

 

Ja här har dom satt på mig selen igen.

 

Snälla...bara en stund till!!!

 

Men snälla...jag vill ju inte vara här...jag vill gå ner ditåt!

 

Men okey då lillmatte, jag kommer väl då! Men bara för att jag är så snäll...

 

Nu har hon fångat mig...jag vill ju ner! Undrar vad jag ska hitta på härnäst.


Kolla in filmerna härnere så ser ni vad vi gjorde se´n!


Natti natti

/JasmineD med familj

Sedan ett till...

   


 
 
Ingen bild

Mariina

21 april 2013 22:48

Ja det var jättemysigt i skogen! Vi får åka dit flera gånger och gå ut med Jasmine. Natti natti <3

JasmineDoll

21 april 2013 23:06

Ja, det var det. Vi drar dit på onsdag eller torsdag efter din skoldag, för då är jag ledig. Hoppas på toppenväder igen så klart! Det var så mysigt att vara i skogen med vår lilla "Ragga", hon är ju så duktig att följa med i sele. Love you!

 
Ingen bild

Bussebo

22 april 2013 10:02

Hon ser ut att trivas som fisken i vattnet i skogen! Fina bilder! Kram

JasmineDoll

22 april 2013 17:04

Hej!
Ja, hon verkligen njöt. Så himla kul att få göra henne glad och tillfredsställd. Härligt med naturen! Så Jasmine hänger med på det mesta, precis som det ska vara . Kram!

 
sherlockragdoll

sherlockragdoll

22 april 2013 14:10

Hej Kia !

Jasmine nhar fått en underbart fin svans betydligt yvigare än Villes men längden är den samma ! Bra vid utställning då det uppskattas av domare !
Vad har du för tänk angående hane ?
Kram May

http://sherlockragdoll.bloggplatsen.se

JasmineDoll

22 april 2013 17:11

Hej May!
Jag har haft kontakt med 2 hankattsägare. Bl.a Maggiedoll´s och hennes ena avelshane som är en import från Nya Zeeland, Kiwimagic Over The Rainbow, Rag a04 samt chokladbärare. Den andra jag kikat på har Vallhovstussen och han är champion, heter Chorotegas Ludwig Van Beethowen och är Rag a. Vad tror du om någon av dessa kavalierer? Men du har väl också en fin avelshane? Kram

 
sherlockragdoll

sherlockragdoll

23 april 2013 15:13

Hej Kia !
Visst känner jag Fridas katt å Frida med ,för det var min hane Bon Jovi hon lånade till sin första kull ,å hennes kille träffade jag på utställningen jag var på o hon fick inget cert på honom !
Vallhovstussen känner jag inte till ,men vill du ha en bicolor
kan du inte få det med en colorpoint ! Jasmine är ju en mitted !
Du måste välja en mitted om du vill ha en bicolor men det blir high white o inte true !
Vill du ha bicolor måste du välja en bicolor till din mitted!
Har ingen upplyst om det ?
Jag har Fjällis o han är en true bicolor lila
och givet champion ,skulle behövt åka iväg till Finland med honom för att han skullefå sista certet för IC (internationell champion)
var både i Sverige o Norge där han blev nominerad!
Hans pappa är import från Australien
Nu har du lite info att grunna på
kram May

http://sherlockragdoll.bloggplatsen.se

JasmineDoll

24 april 2013 17:49

Hejsan!
Tack för infon. Svårt det här...Men om jag ev. skulle låna din hane skulle väl det bli blå chokladbärare på alla ungar samt 1/4 colourpoint, 1/4 mitted, 1/4 bicolour samt 1/4 mid bicolour? Hur tror du Jasmine och Fjällis skulle komplettera varandra? Enl testparningen så har de 0,88% inavelskoefficient på 8 generationer vilket ser bra ut, men jag tänkte mer typen (svaga-starka sidor) att de kompletterar varandra väl där. Kram/Kia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards