Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg under april 2013

Av JasmineDoll - 13 april 2013 06:15

Sitter här tidig lördagmorgon och kikar när det kommer någon 2-certs utställning i Stockholm eller i närheten. Jo, det finns ju några intressanta, men jag jobbar alla de helger som utställningarna är under hela 2013. Inte bra, med tanke på att jag vill att Jasmine nu börjar plocka sina cert. Vill ju att hon är champion innan en ev parning nästa år. Får inte ta semester under juni-sept förutom min egen som ligger från den 5-25 augusti i år. Vi hade även bokat in oss på Böda Sand, Öland redan i juli förra året men är nu tvungen att avboka detta då jag inte får semester under den perioden i år. Synd, men så är det. Nästa år får jag semester i juni (vem vill ha då?), inte jag i alla fall!


Jaja...under augusti finns det lite utställningar som jag tänker boka in mig på. Det vore ju intressant att få en bedömning av henne nu, den första fick hon vid 6 månader och hon har ju växt till sig lite efter den i alla fall. 


Nej, nu ska jag åka iväg och jobba, det är min jobbarhelg nu.


Ha en trevlig helg önskar vi från ett regningt Stockholm.


/JasmineDoll med familj

 

Av JasmineDoll - 8 april 2013 20:42

Har ju tagit lite bilder under dagen/kvällen samt 2 filmer. Här kommer en fotobomb och 2 st videoklipp på vår underbara lilla JasmineD.

                                  

Videoklippen 


Av JasmineDoll - 8 april 2013 12:00

   Idag säger vi grattis till Jasmine som fyller 1 år! I kväll ska hon få lite gott att äta, så fler bilder kommer under kvällen!  


  VI ÄLSKAR DIG LILLHJÄRTAT!     


 


  Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti 100:ade år

och visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva uti 100:ade år  

 

HURRA, HURRA, HURRA HURRA!!!!   

 

Jasmine 1 år


Tidigt i morse födde även hennes mamma 7 små underverk. Allt gick bra! Vilken dag! De kan ni följa på Bussebo



  STORT GRATTIS KERSTIN TILL KULLEN OCH LYCKA TILL!   


Av JasmineDoll - 7 april 2013 17:40

Ja, döm om min förvåning då det blev snöstorm mitt i allt pysslande på balkongen idag. Hahaha...men det är ju som sagt aprilväder! Nu skiner solen igen och vi är klara här ute för idag. Vi har putsat fönstren, men inglasningen måste tas ner och tvättas i badkaret, men de är så tunga att sätta upp så jag behöver hjälp från grannen med det. Mariina har pyntat med ljuslyktor och jag med blommor mm. Nu fattas bara blomlådan med äkta blommor, men det får vänta tills nattfrosten försvunnit. Ska även sätta ut mina avocado(träd) som börjar ta form...liknar mer en lång pinne med några blad på. Det jag också vill ha är att någon snäll person borrar så jag kan sätta upp en skena i taket och sätta upp skira ljus gardiner på balkongen, åh vad fint det skulle bli! grannen har gjort så och det är ju så vackert!


Jasmine blev riktigt sur idag då hon inte fick vara på balkongräcket. Den toka tänkte hoppa ner och dra härifrån! Men nej sa matte och hon blev riktigt riktigt sur! Hon ska få gå ut i sele i stället nu en stund. Funderar på att sätta upp ett nät, men det förstör ju hela balkongen, och då kan jag inte ha min blomlåda heller. 


Ska fota balkongen och lägga upp lite bilder här någon dag då solen skiner.   



Mjau

/Jasmine, lillmatte och stormatte Kia

 

Av JasmineDoll - 6 april 2013 17:41

Här kommer lite bilder på Jasmine och hennes dag på balkongen

 

Här ligger jag och njuter på mitt klösträd. Det brukar faktiskt stå inomhus, men nu har dom flyttat ut det på balkongen i stället. Härligt tycker jag då jag kan ligga och mysa i solen.

       

Här står jag och tittar ut. Matte tycker inte om att jag står här, men det är ju så nära till marken. Jag har ramlat ner en gång redan och då var jag bara några månader gammal, så nu har jag lärt mig att balansera bättre. 


Här kommer även ett litet klipp som matte gjorde på mig. Än en gång olydig!


Av JasmineDoll - 6 april 2013 16:07

Ja, då var påsken över för detta år. Dags att göra om bloggens färger igen. Lite uppdatering:

  • Problemet med oväsendet dygnet runt är ordnat sedan i tisdags, det var cirkulationspumpen som var trasig.
  • Jasmine löpte sammanlagt 5 dagar, varav 2 dagar tillbringades med att vara högljudd. Hon åt som en häst och sov mycket under löpperioden. Nu i efterhand så var hennes löp inte så hemskt, det var kontentan av allt oväsen och sömnbrist som fick mina nerver ur balans.
  • Tjänade ju bra med OB under påskhelgen i alla fall, var skönt att jobba.

Försökte nu att få bort reklamen här på bloggen, men jag fick inte ens något sms tillbaka med kod denna gång. Det var för 2 månaders reklamfrihet, men men... har mailat supporten och väntar på svar därifrån. Det har ju alltid fungerat innan.


Idag har vi grillat för första gången denna säsong, underbart gott! Mysigt med vår inglasade balkong där vi har vår elgrill. Så nu blir det ingen mer mat idag. 


Jasmine njuter av att vara ute med oss, det första jag gör på morgonen då jag inte jobbar är att  släppa ut henne här om det är sol och varmt. Hon har även varit ute i sele på promenad med lillmatte idag. Hon är för skön denna katt. Bollen har hon ju naturligtvis hämtat ut hit och vill att vi kastar in i lägenheten så hon kan hämta den. Flugorna lever farligt då hon är ute. Hon har redan haft ihjäl en, samt en spindel sprang för livet....


Tog lite foton på henne nu och en liten film. Filmen laddas upp nu på u-tube och jag kommer lägga in den lite senare. Fotona ska jag redigera och lägga upp om en stund.


Jasmine fyller 1 år på måndag, och hennes mamma är beräknad att få sina bebisar då. Men de kan ju även komma när som helst. Kolla gärna in på deras blogg om intresse finns SE*Bussebo


Men först blir det lite ändring av färgerna.


Mjau

/Kia och JasmineDoll



Av JasmineDoll - 1 april 2013 11:24

Nu har Jasmine löpt sedan i torsdags och det låter värre än någonsin. Hon gapar konstant dygnet runt. Lillmatte måste flytta under den kvarstående tiden (vem vet hur länge) för hon orkar inte med detta längre då hon inte får sova. Hon är ett vandrande lik just nu. Hon brukar blöda näsblod då hon har sömnbrist.


Jag har jobbat hela helgen och är ledig idag, men försov mig fram till nu (skulle upp kl 08) Nu jobbar jag 4 dagar till och måste upp kl 5, men när man inte får sova någonting så går det inte att jobba heller... I natt hade jag öronproppar vilket resulterade i att jag inte hörde väckarklockan, och den måste jag höra om jag ska komma i tid till mitt arbete.


Sedan har vi något i huset som smäller och dånar hela tiden också sedan i mitten på förra veckan. Vi har ringt störningsjouren ett antal gånger men de har inte nycklar att komma in där, och de vet inte vad det kan vara. Det är svårlokaliserat, men det är någon typ av maskin. som hakat upp sig. Herregud vilken mardröm!


Sedan måste ju Jasmine löpa klart innan hon kan få p-piller också, veterinären skriver inte ut om hon inte löpt minst 1 gång innan. Så hos oss fungerar ingen löpkatt i tid och otid i alla fall, så mina avelsplaner för henne blir nog inte av. Våra behov ställs i första rummet först och främst. Jag måste upp till mitt jobb som är mycket krävande, samt att jag kör bil mycket. Mariina måste sova för att orka med skola och fritid.


Så denna påsk blev allt ifrån lugn och fridfull. Jag jobbade hela påsken och Mariina satt ensam hemma och fick lyssna till Jasmines höga skrik, och sedan inte heller få sova ifred. Jag fick jobba och inte sova under 3 dygn i sträck (då det var maskinen som orsakade detta i början) fick sova i natt, men jobbar nu 4 dagar till. Detta går inte, och jag är fortfarande oerhört trött. Det är inte okey att ha det så här.   


På jobbet sa de att det inte går att ha personal som inte får sova under längre tid. Då gäller sjukskrivning!!! Jag har ett stort ansvar i att ta hand om andra människor hela dagarna och även att köra företagets bil på ett säkert sätt. Kan jag inte uppfylla dessa krav så måste jag hitta en lösning. Men jag har inte råd att sjukskriva mig!!!  Så nej, detta är då sista gången denna katt löper här, det är då sant!


Så i morgon tisdag ringer jag och beställer hem p-piller åt henne, det är prio 1. Förhoppnignsvis kommer jag i tid till jobbet och orkar vara där...Det är semester att jobba i motsats till att vara hemma just nu.


Nej, Jasmine är så stressad av sitt löpande att hon inte ens hinner dricka och äta. En katta löper ju var tredje vecka ungefär, och det är INTE okey här i alla fall. Finns det något värre än detta?   skulle inte tro det!


Löp är ju ett nödvändigt ont för varje honkatt, men det är inget vi människor behöver lära oss att acceptera. Antingen gäller p-piller eller kastration. Något av detta kommer att bli aktuellt för Jasmine. Troligen kastration, jag har inte tid att föda upp kattungar då jag jobbar heltid och även har en dotter att ta hand om. Jag måste även ha lite tid för mig själv, någon gång... som det är nu så tar jobbet och hemmet all min tid och mer därtill, jag har själv nästan inte tid att duscha och göra det allra viktigaste för mig själv. Jag finns till för andra hela tiden från kl 7 på morgonen till kl 22 på kvällen, men när är det min egen tid?  Den existerar inte! på lediga dagar är det tvätt och städ hemma som gäller mm.


Ja, nu ska jag sluta gnälla, men är så uppgiven just nu och det känns som mitt liv bara rinner förbi. Någon frågade mig om när jag skulle skaffa en ny karl? Hahaha...finns INTE på kartan! Hur skulle jag ha tid till det då??? Nej, jag trivs bäst ensam och har inget behov av någon karl. Jag behöver inte något från dom och det finns inget de heller kan erbjuda mig som är av intresse. Vi kvinnor måste lära oss att inte vara beroende av någon annan. Det är inte mycket karlarna bidrar med i alla fall, så det blir ingen förlust! Jag har den erfarenheten och av den har jag blivit oerhört stark i att klara mig själv.


Funderar på om jag ska öppna en egen gnällblogg medans jag håller på. En blogg för en medelålders pms-kärring???? det vore något för läsarna det...


För denna blogg är ju tillägnad Jasmine och hennes liv.


/ PMS-Kärringen med familj.  



JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards