Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Jasmine på bushumör

Av JasmineDoll - 15 april 2013 20:32

I går då jag jobbade så var Jasmine ute med lillmatte Mariina i vår lilla fina dunge nedanför vår balkong. De gick och utforskade och lekte tillsammans. Jasmine som har varit måttligt intresserad av att vistas ute under vintern, hade i går troligtvis sitt livs roligaste stund. Hon blev helt "galen" då hon började förstå att hon kunde klättra i träden. Då ville hon aldrig sluta utan skulle prova alla träd. Tur att lillmatte hade sele på henne, annars hade hon väl rymt upp i något träd så vi fått tillkalla brandkåren eller nåt i den stilen... Jasmine är alltid såååå...DRAMATISK!!! Förut ville hon inte alls klättra i träden, men nu verkar hon kommit på andra tankar. Jag är ledig i morgon så då blir det en ute vistelse igen. Ska försöka fota/filma henne samtidigt. Det blir roligare med lite bilder/film i inläggen tycker jag. Hoppas det blir sol för då blir fotona så mycket mer levande och vackra. 


Ja, denna JasmineD..hahaha!!! Nu har hon kommit på ännu en bollek, blir nya varje dag (kväll). Just nu tar hon lyra. Hon kräver verkligen att JAG ska ta mig tid för att kasta bollen till henne. Jag hinner inte mer än sätta mig i soffan efter en lång dag på jobbet och hemma, så kommer hon och jamar och har bollen i munnen, samt tittar krävande på mig. Vill jag inte så hoppar hon upp bredvid mig, och STIRRAR ända tills jag tittar på henne (spelar ingen roll om det tar 10 minuter...HON VÄNTAR!!! sedan börjar hon jama och DISKUTERA med mig...hon ger sig INTE!!! 


Då jag kastat och lekt i 15-20 minuter, då... ja FÖRST DÅ låter hon mig vara ifred. Då tar hon Mariina i stället...samma procedur. Jag gruvar mig lite om jag bestämmer mig för att para henne...ska det då istället sitta 7 ungar (14 par ögon)  +Jasmine framför mig och stirra, klaga och diskutera tills jag börjar kasta bollen, eller kanske jag behöver 7 +1 bollar då i stället???


Ja, hon är då för skön denna katt! Vi älskar henne så mycket, och kan inte tänka oss ett liv utan henne. För tänk vad tyst och tomt det skulle bli då. Hon är ju med oss överallt. Just nu ligger hon i min tempursäng bredvid mig och myser, hon älskar min säng då den sjunker ner efter hennes kropp. Ja, det gör ju även lillmattes där hon sover på nätterna. Hon är så duktig då hon fått sova hos Mariina, snäll och tyst. Då lillmatte går och lägger sig så gör Jasmine det också. Hon har en egen korg i rummet där hon lägger sig på en gång. På morgonen brukar hon sova på huvudkudden bredvid Mariina, men hon väcker inte henne i onödan. Då jag går upp vid 5 så gör hon mig sällskap, yrvaken och trött. Hon ligger i hyllan med handdukar då jag är på toaletten, viker aldrig från min sida. Vid frukosten ligger hon på köksön där jag kollar datorn samtidigt med frukosten. Vilken kompis!!! Lillmatte älskar henne över allt annat, och hon är så duktig och tar så bra hand om lilla Jasmine. De är oskiljaktiga, ja bästa vänner! Denna bild är från förra sommaren, ja, då var Jasmine liten.

 

 


Så hoppas hon får vara med oss många, många år till. Jag tror hennes barn skulle bli så fina också. Hon blir nog en duktig och bra mamma också, precis som hennes egen mamma är. Så det blir nog små Jasminebarn hos oss framöver. Vi har ju inte bråttom, hon är ju bara 1 år och skall få vara "barn" själv ett tag till. Men en sak är nog säker...barnen blir nog lika som Jasmine. Jasmine är tydligen väldigt lik sin pappa Ville (SE*Sollefteåkatten Ville) i både sättet och utseendet enligt hans ägare May på Sherlockragdoll ska bli kul att få se honom. Ska ta och kontakta henne i slutet av veckan för att boka in en tid.


Nej, nu blir det lite tv-mys och kvällsdusch innan jag kryper ner under dunet.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards