Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av JasmineDoll - 29 maj 2013 06:06

Jaa, vad ska man säga??? Jasmine löper igenom p-pillren och går runt och är olycklig hela tiden. Vad göra? Jag ger nu henne 2 tabl/vecka, men det verkar inte tillräckligt. Skulle kanske fortsätta öka dosen tills hon slutar löpa, men det är ju farligt med p-piller. Normaldos är ju 1 tabl/vecka, och redan då är risken hög att det bildas juvertumörer, om jag då tredubblar dosen så kan man ju räkna ut riskerna ganska lätt. Så för hennes egen del så tror jag det blir bäst att hon kastreras i stället när det är på detta viset.


Jag kommer ju inte att para henne ännu på ett par år, om jag ens gör det. Det är väldigt dyrt att hålla på med uppfödning och man får räkna med att lägga ut ca: 16.000 kronor innan man får betalt för kullen via köpare (Om någon är intresserad) då det ska tas tester och man har kostnader för hanen man lånar. Sedan kanske komplikationer tillkommer hos de nyfödda, eller att mamman behöver akut hjälp och måste kejsarsnittas. Man kan även få sitta och stödmata allt från ingen till hela kullen, varannan timme dygnet runt under flera veckor.


Jasmine har blivit väldigt bitsk sedan jag satte henne på p-piller. Hon har fått ett jäkla humör och blir riktigt sur då man borstar och håller på med henne. Hon går runt och jamar hela tiden, letar något... låter allmänt olycklig. Hon är inte samma katt som innan hon sattes på p-piller och det ger ocskå en indikation om att kastrering är bättre.


Nej, nu väntar en underbar dag på jobbet! Jag älskar mina fina kollegor och alla härliga pensionärer. Blev även riktigt förvånad över min löneförhöjning och är nöjd med den. Jag tycker att så länge man kan betala räkningarna och det går jämt upp, så ska man vara nöjd med det man får i lön!!! Varför klaga och alltid ska ha mer??? Nej, man ska var glad och tacksam att man har ett jobb över huvudtaget, och kan betala hyran och maten. För tak över huvudet är viktigast. Sedan är inte lyxprylar, resor mm någonting som man behöver. Tänk på de som inte har NÅGONTING! De finns runt omkring dig även i detta land, du behöver bara gå till nästa port. Så, sluta gnälla och var nöjd med det du redan har!!!


/Kia

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards