Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av JasmineDoll - 11 maj 2013 18:17

Ja, nu har vi varit och kikat på Jasmine´s halvsyskon. Åh vilka underbart söta småtroll, de var ju så charmiga allihopa, men speciellt den lilla tuffa hanen...du vet vem jag menar Kerstin! Han smälte man för riktigt. Jag glömde till och med att fota kullen! Så betagen blev både jag och Mariina. Tack Kerstin och Stickan för att vi fick komma och titta på de små underverken.


Jag anmälde Jasmine till utställning en helg i juni, alltså båda dagarna. Betalat 700 kronor och får nu höra att jag inte kommer få beviljad semester då inga semestrar beviljas mellan juni-sept utöver ordinarie semesterledighet. Jag har semester de 3 sista veckorna i augusti i år. Alltså...jag kommer inte kunna delta!!! Fa´n vad besviken man blir alltså!     Nu, när jag vill försöka börja plocka certen inför championatet. Visst, det är bara en katt i varje klass som blir tilldelad cert och championat, men Jasmine är väldigt fin, och det är ju kul att vara med. Hur som helst...700 kronor är mycket pengar. Jag jobbar alla andra helger (varannan helg) och tar aldrig semester i tid och otid. De sa att jag skulle lämna in semesteransökan i alla fall, men fattar inte vikten av det???     Jaja...den är inlämnad och vi får väl se om de kanske kan lösa det på något vis, återstår att se. Men just nu ser det mörkt ut. Tyvärr jobbar jag ALLA helger det är utställning i Stockholm med omnejd under 2013.


Ett krav jag själv har inför parningen av Jasmine är, att ha ställt henne ett antal gånger för att få en bedömning av henne som vuxen också. Det är väldigt viktigt att veta, då det handlar om hur jag ska matcha hennes tillkommande på bästa sätt,   och för att få kattungar av den kvalité och storlek mm som jag önskar. Så, det ser ut som  parningsplanerna får vänta tills nästa år i alla fall. Ja, då har hon hunnit växa till sig ännu mer, kanske lika bra så. synd bara på pengarna...700 spänn!   


Jaja...man lär så länge man lever liksom!!!


Vid tangenterna i dag, är matte

/Kia



JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards