Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av JasmineDoll - 3 maj 2013 21:36

Hejsan, JasmineD här igen!


Ja, nu har matte laddat upp och redigerat alla bilder så att jag kan skriva lite... Tänka sig va? jag fick faktiskt lov att blogga själv ikväll. Tack matte! Igår när matte kom hem från jobbet så var det ju så vackert väder med sol och värme. Hon sa då att jag och lillmatte skulle följa med till skogen en stund. Skoj tyckte jag och satte mig för att få på mig selen. Jag fullkomligt älskar skogspromenader...!!!


Vi åkte bil till skogen i vanlig ordning. Jag tycker det är så skönt att åka bil, men då jag var mindre så har de berättat att jag grät mest hela tiden. Men man växer ju på sig...kan ju inte vara bebis för alltid heller! Jag förstår ju faktiskt inte varför min familj kallar mig bebis fortfarande??? Jag tror att det är för att jag är så otroligt söt och ser ut som en prinsessa, en kattprinsessa.


Tillbaka till skogen nu...

Här kommer lite bilder och så berättar jag...

 

Här har vi precis kommit till skogen och jag sitter och funderar på vad jag ska göra för något.

 

Jag frågade min familj och de tyckte att vi skulle gå vidare...

 

Så jag hoppade ner

 

Tittade på den vackra stora skogen

Sedan började jag sakta gå för att utforska stället

 

Jaa....ibland fick jag till och med vänta, människor är ju så krångliga och omständiga av sig tycker jag...

Men nu ska ni få se vad jag hittade på...

 

Jo, jag har klättrat upp i ett träd....nja....om sanningen ska fram så lyfte matte upp mig för att hon ville ta fina foton på mig ute i naturen och jag var ju inte sen att posera...Matte säger att jag är så fotogenisk och jag gillar faktiskt att bli fotad också.

 

Ja, lite läskigt var det i alla fall

 

Gick faktiskt bättre om jag inte tittade ner

  

 Här ville hon att jag skulle posera...vad det nu betyder??? men jag försökte så här...

 

Och så här...visst ser jag grym ut? det tyckte min familj...dom sa att jag såg ut som en vildkatta!

 

Sedan var det dags att ramla ner...precis efter att matte fotat mig så snurrade jag runt på stammen, och sedan ramlade jag ner...om jag gjorde illa mig? näää inte ett dugg, man är väl katt!

 

Ja, och sedan var det dags att åka hem. Vi var ute en hel timme och som vanligt så somnade jag i bilen. Matte såg idag att något hade bitit mig i örat. Det ser ut som ett fästingbett, men som tur är har matte varit förutseende och satt på mig Frontline som är ett medel för att få fästingar att bli rädda, och sticka i stället för att bita mig.


Ja, det var lite bilder från min andra skogspromenad. Idag köpte matte en "metallborr" som man sätter ner i marken och knyter fast en långlina eller liknade i. Tanken är tydligen att jag ska kunna gå mer fritt då vi är på en stor badplats eller i en stor gräsmatta, typ park. Jag fick även en helt ny och mjuk rosa sele. Men det bästa av allt... jag fick en ny och fin klösmöbel. Åh vad jag blev glad! Mer om detta och bilder i nästa inlägg, det kommer under morgondagen för nu får jag inte använda datorn längre...hmmm typiskt va? Jaja...hur som helst så önskar jag er alla

  en god natts sömn.


I morgon ska jag tydligen få åka till en badstrand och titta, kanske till havet.

Vi får även besök från släkt till lillmatte som inte har sett mig än, det ska bli intressant!


  /JasmineD vid pennan. En sk. Ragdoll med klös! Yeah!!!

                 Mjau! Mjau!



JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards