Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av JasmineDoll - 5 juli 2012 20:55


 

   

Idag var jag ju bara tvungen att köpa lite fler leksaker till JasmineD. Hon blev överförtjust i tunneln och de nya bollarna. Hon har så många bollar redan, men vart är dom? hittar dom inte!!!!   Nåväl, jag ska bara ta fram några i taget, så att det alltid finns några hon kan leka med. De andra ligger väl under möblerna. Lillmatte   får leta igen dom när hon kommer hem på söndag, hon är mkt smidigare än vad jag är. Här lite bilder:


                    


   Matte, Kia

Av JasmineDoll - 5 juli 2012 20:49


 

Här kommer ett litet kort klipp då JasmineD jagar sin vippa i klösställningen. Hon gillar verkligen att springa efter saker. Hoppas kunna filma henne bättre senare, men hon är ju så snabb att jag inte hinner med ibland.



    /Matte, Kia

Av JasmineDoll - 5 juli 2012 11:39


 

 

Ja, nu har JasmineD varit hemma några dagar och nu kan man säga att hon är riktigt inboad. Hon ville inte äta annat än mjukmat innan, men nu äter hon hur bra som helst. Jag har tagit bort mjukmaten helt och hållet. i stället har jag köpt "James Wellbellowed" som är spannmålsfritt, och även ett nytt foder som heter "Four Friends"och motsvarar ANF. Det innehåller Aloe Vera, som är läkande. Det vet nog alla att det är bra även för djur. Hon gillar båda fodren, och jag kommer att fasa in henne långsamt på dessa foder. Tycker det är alldeles för mycket spannmål i vissa andra foder, tror inte det är bra.   


Hon sover och busar om vart annat. Detta är då en av jordens gosigaste kattbebisar... hon vill alltid vara så nära. Går jag på toa, ja då är risken att jag fastnar där ett tag. Då kommer hon och lägger sig i knät och kurrar o gosar, har ju inte hjärta att putta ner henne. Eller också sitter/ligger hon bredvid på golvet och väntar. Hon sitter alltid på toalettlocket då jag sminkar mig. Kan man få en bättre vän?   som dessutom är med hela tiden!


Härom dagen såg hon sig själv i spegeln för första gången. Hon blev helt stel , och jag kände varje muskel i hennes kropp. Hon blev så arg och började skrika. Hade jag sagt något till henne då, eller pussat henne hade hon säkert gett sig på mig, den känslan hade jag i maggropen. Så vi gick bort från den hemska spegeln...


Igår så såg hon sig själv igen, men då tittade hon bara och brydde sig inte. Hon bara hängde i mina armar...lealös som bara en ragdoll kan göra.


JasmineD ska åka på kattkollo i slutet av juli och 1 vecka. Då åker jag och dottern på semester till Böda Sand på Öland, och hon till sin mamma och syster. Ska bli intressant och höra om de känner igen varandra efter 1 månad. Stort tack till en underbar uppfödare som kunde ställa upp,    så jag inte behövde boka in JasmineD på något kattpensionat, 4 månader gammal. Tycker väl att det är i minsta laget för en liten kattunge.


Sedan i september, så kommer mamma Allie och syster Mimmi på kattkollo till oss. Det ska bli så himla roligt!


Ja, det var lite uppdatering från oss. Ska försöka filma och fota henne igen, så lägger jag upp det här sedan. Nu ska jag göra lite ärenden och sedan ska vi njuta i   



 


  Matte, Kia







JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards