Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av JasmineDoll - 3 juli 2012 15:09



 

Jaa, det kan man verkligen säga...


Hörde från Kerstin att mamma Allie apporterar. Det visar sig att JasmineD ärvt detta av sin mamma. Kastar man en liten boll, så springer JasmineD och hämtar den i munnen, sedan lämnar hon den framför mig för att jag ska kunna kasta bollen igen. Så himla kul! Lillmatte M kommer att få jättekul med denna lilla kisse då hon kommer hem.


Är jag i badrummet sitter JasmineD på toalettlocket och väntar på mig, hon mjauar mest hela tiden...gullbebis  Hon följer mig som en liten hund överallt vart jag är, och kommer på en gång då jag ropar hennes namn. Pratar jag med henne, ja då svarar hon. En Ragdoll vill verkligen vara med överallt.


 


  Matte, Kia



Av JasmineDoll - 3 juli 2012 11:43



 

 


JasmineD har funnit sig väl tillrätta hemma hos oss. I början var hon väldigt avvaktande och gick undan. Men hon jamade mycket, och om man svarade henne så svarade hon tillbaka och sedan kom hon sakta fram emot mig. Klart att hon måste vara försiktig i en ny miljö, det kan ju lura faror någonstans.


Nu har tjejen kommit igång riktigt att äta, men har bara ätit blötmat. Så igår köpte jag lite annan mat till henne och det gillar hon! Köpte James wellbeloved i både torrt och blötfoder, det är ett foder utan spannmål. Sedan köpte jag även "four friends" som är motsvarigheten till ANF och innehåller aloe vera. 


Köpte en lite toa till henne som jag har i vardagsrummet nu i början, den använder hon hela tiden. Men igår kväll så vågade hon sig ut i hallen och använde även den stora lådan. Det är meningen att hon bara ska använda den  så småningom.


Jobbade kväll igår och var borta i 7 timmar. Det var inte kul att lämna henne ensam så länge nu i början, men det hade gått jättebra. Då jag kom hem så ropade jag hennes namn, och ut från köksstolen i vardagsrummet tittade en nyvaken JasmineD fram. Hon svarade med att jama, och sedan kom hon springande till mig. Hon överöste mig med spinnande och jamande, och sedan följde hon mig överallt. Somnade i mitt knä, då jag satt vid datorn en stund. Hon är överallt på tangentbordet, så numera sitter jag med laptopen vid köksön i stället, dit når hon inte.


Leker mycket gör vi, och hon är sjövild! Fattar inte att en liten kattunge kan ha så mycket enegi i kroppen! Hon är nu helt orädd, och går överallt i lägenheten utan problem. Hon är inte ljudrädd och nyfiken på allt! 


Hon pratar hela tiden, med mig och med leksakerna som inte vill göra som hon vill!!!! Härliga kisse!


    

  /Matte, Kia

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards