Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Hemmastadd

Av JasmineDoll - 5 juli 2012 11:39


 

 

Ja, nu har JasmineD varit hemma några dagar och nu kan man säga att hon är riktigt inboad. Hon ville inte äta annat än mjukmat innan, men nu äter hon hur bra som helst. Jag har tagit bort mjukmaten helt och hållet. i stället har jag köpt "James Wellbellowed" som är spannmålsfritt, och även ett nytt foder som heter "Four Friends"och motsvarar ANF. Det innehåller Aloe Vera, som är läkande. Det vet nog alla att det är bra även för djur. Hon gillar båda fodren, och jag kommer att fasa in henne långsamt på dessa foder. Tycker det är alldeles för mycket spannmål i vissa andra foder, tror inte det är bra.   


Hon sover och busar om vart annat. Detta är då en av jordens gosigaste kattbebisar... hon vill alltid vara så nära. Går jag på toa, ja då är risken att jag fastnar där ett tag. Då kommer hon och lägger sig i knät och kurrar o gosar, har ju inte hjärta att putta ner henne. Eller också sitter/ligger hon bredvid på golvet och väntar. Hon sitter alltid på toalettlocket då jag sminkar mig. Kan man få en bättre vän?   som dessutom är med hela tiden!


Härom dagen såg hon sig själv i spegeln för första gången. Hon blev helt stel , och jag kände varje muskel i hennes kropp. Hon blev så arg och började skrika. Hade jag sagt något till henne då, eller pussat henne hade hon säkert gett sig på mig, den känslan hade jag i maggropen. Så vi gick bort från den hemska spegeln...


Igår så såg hon sig själv igen, men då tittade hon bara och brydde sig inte. Hon bara hängde i mina armar...lealös som bara en ragdoll kan göra.


JasmineD ska åka på kattkollo i slutet av juli och 1 vecka. Då åker jag och dottern på semester till Böda Sand på Öland, och hon till sin mamma och syster. Ska bli intressant och höra om de känner igen varandra efter 1 månad. Stort tack till en underbar uppfödare som kunde ställa upp,    så jag inte behövde boka in JasmineD på något kattpensionat, 4 månader gammal. Tycker väl att det är i minsta laget för en liten kattunge.


Sedan i september, så kommer mamma Allie och syster Mimmi på kattkollo till oss. Det ska bli så himla roligt!


Ja, det var lite uppdatering från oss. Ska försöka filma och fota henne igen, så lägger jag upp det här sedan. Nu ska jag göra lite ärenden och sedan ska vi njuta i   



 


  Matte, Kia







 
 
Linda

Linda

5 juli 2012 19:49

Så mysigt att våra bebisar är så ragdollaktiga :) Som små hundar som följer efter, nästa katt ska också vara ragdoll, Aslan ska få en lillebror eventuellt i slutet av året eller kanska nästa vår. Jag vill egentligen ha en till nu, men vi ska vänta lite. Jag vet inte om jag ska ställa ut honom, men lite sugen blir jag :) Jag kommer i alla fall att komma på utställningen i oktober och kolla :) Kertsin och du skulle vara där på lördagen va? :) det är en stor och bra lokal, jag och min pojkvän var där förra året för att kolla lite raser :) Jasmine är så söt och så ullig, Aslan har inte lika ullig päls än, men den kommer nog snart :) Jag hoppas att han får en riktig lejonman sen :)

http://www.ragdollenaslan.blogg.se

JasmineDoll

5 juli 2012 20:46

Ja, men visst är det kul att de är som en hund... hahaha! vi köpte katt, men fick en hund eller? Vi kommer också att skaffa en till Raggis, en blå colourpoint ska det bli då. Kul, att du kommer och kikar på utställningen. Ja, det är på lördagen vi ska ställa. Behöver söndag att vila på. Nu jobbar jag bara kvällstid, men ändå. Sitta på en utställning från kl 07.00-19-tiden, plus körtid...då är man TRÖTT! Tror nog Aslan blir ullig också, på JasminD ser man redan att hon kommer att få en stor och yvig krage.

 
Linda

Linda

9 juli 2012 17:23

Vad fint med en blå colorpoint, man skulle vilja ha en av varje :)Jag har velat ha en brun bicolor, men nu lutar det mer åt en blåtabby bicolor, eller kanske en blå bicolor, haha en bicolor helt enkelt :)A det är lång tid att sitta på en utställning! Hur är Jasmine på nätterna? Aslan är superbusig och attackerar fötterna vissa nätter :/ så kanske blir en kompis till honom fortare än vi egentligen hade planerat, vi ska ge det några veckor och se om det avtar :) gillade Jasmine boll-tunneln? Vi ska nog köpa en sådan till Aslan också :) Åh så fint! Aslan växer mest på längden just nu haha han är sååå lång! :)

http://www.ragdollenaslan.blogg.se

JasmineDoll

10 juli 2012 15:21

Hej Linda!
JasmineD sover ute i vardagsrummet och har det bra i soffan bland skinnen jag lagt dit för att skydda vår nyinköpta skinnsoffa.... Hon piper ett par minuter då vi går o lägger oss, men sedan sover hon. Jo, hon älskar tunneln och de andra skaerna. Vi leker med henne mycket också och hon är supergosig, lugn och trygg. Hon brukar få kattfnatt på kvällen och sedan när hon vaknat. Jag tog bort bollen från tunneln också, då det kan vara farligt. Intressant att följa er och se när han får någon kompis!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards