Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Lillmatte Mariina med sin lilla bebis

Av JasmineDoll - 9 juli 2012 00:45

 


Ja, dessa två fann varandra direkt då lillmatte kom hem från kollo. JasmineD var lite undrande i början...men efter 5 minuter så var leken igång. Nu kan dom inte vara utan varandra. JasmineD har det kämpigt på kvällen då hon får gå emellan oss och gosa och mysa så vi alla är nöjda. Men nu har hon kommit på att ligga i mitten...då får hon ju dubbelt gos samtidigt!


Mariina var ute med JasmineD i går och det var inga som helt problem. Hon gick rätt så bra i sele och undersökte allt det nya. Jag är bara så rädd för att hon skall få på sig fästingar. Jag själv fick Borelia för 2 år sedan och blev jättesjuk. Här kommer ett foto på dom två. JasmineD tittar upp mot mig, då jag står på vår balkong och fotar.


       


Här kommer även filmen då JasmineD gick i sele för första gången. Äntligen uppladdad den 16/7 efter mycket strul.

 

 
 
Ingen bild

Mariina

11 juli 2012 04:42

Ja, visst är vi bra vänner, Jasmine och jag?
Hon är SÅ SÖT! En litet söt bomullstuss.

JasmineDoll

11 juli 2012 16:26

Ja, ni kommer få mycket roligt ihop du och JasmineD. Du är väldens bästa lillmatte!

 
Linda

Linda

11 juli 2012 10:43

Så söta båda två! Idag ska Aslan få besök av min pojkväns bror, hans fru och deras två små tjejer på 1 och 3 år så ska bli intressant att se hur Aslan reagerar. Tur att det är två lugna små tjejer men jag kommer ha stenkoll så dom klappar rätt och inte skriker. Bra att han får träffa lite barn emellanåt, för vi kommer nog skaffa barn om 2 år om det blir som vi vill :)

http://www.ragdollenaslan.blogg.se

JasmineDoll

11 juli 2012 16:25

Det går säkert bra! Dessa kattungar har ju en enorm grundtrygghet med sig i bagaget. Aslan kommer nog att stortrivas, då han kommer få massor av uppmärksamhet.

 
Anna

Anna

12 juli 2012 14:07

Vilken fin bild på dom två! Vad kul att det gick bra med selen. Hon är så vacker JasmineD. Alvin är som en liten linslus, han sätter sig ofta framför kameran när den är framme! :)

Mvh Anna

http://annaalindgren.blogg.se

JasmineDoll

12 juli 2012 20:38

JasmineD gillar också att bli fotad. Får så stora bilder på bloggen...vet inte hur jag ska förminska dom. Har ställt in mobilen på minsta möjliga, men det blir ingen skillnad. Beskär jag bilderna blir de ofta suddiga. Därför har jag i stället valt att ofta lägga in bildspel i stället.

 
Linda

Linda

12 juli 2012 15:52

Han var cool igår, först var han lite fundersam han undrade vad det var för små människor, sen gick han fram till dom och lekte, den äldsta tjejen fick klappa honom, lilla plutten på ett år hann aldrig med för då ville han busa med leksakerna han fick av dom haha så söta. Ja den här kullen har så trygga kattungar med fantastiskt psyke! Aslan är lite bekymmrad när jag dammsugar, vilket jag gör typ varje dag men han är även nyfiken och sitter på säkert avstånd och tittar :) Har du vägt Jasmine än? Så söt hon är lilla ulltussen!

http://www.ragdollenaslan.blogg.se

JasmineDoll

12 juli 2012 20:36

Ja, hon väger runt 1.5 kg. Jag dammsög igår och hon höll sig i närheten hela tiden. Gillade inte att jag dammsög "hennes stol"... annars busar hon runt hela tiden och sover korta perioder numera.

 
Ingen bild

Kerstin Bussebo

13 juli 2012 22:28

Gillar dom inte dammsugaren! Den var dom jättenyfikna på här, men då var dom fler mot den!! Fick knappt ha den i fred! men, men nu är dom på annan mark. Dom vänjer sig!
puss från Bussebo

JasmineDoll

14 juli 2012 11:23

Jodå! Dammsufaren var spännande, men ville ändå inte komma ända fram och titta. Min har väl ett annat ljud än din skulle jag kunna tro. Kram

 
Wikki

Wikki

14 juli 2012 21:01

FanTASStiskt söt lillmatte med jamarns fin kisse!
*spinner*
TassKram Wikki

http://metrobloggen.se/wikipedia

JasmineDoll

15 juli 2012 16:43

Hej! Tack för totten! Ska lägga upp din länk nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards