Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Äntligen hemma!

Av JasmineDoll - 1 juli 2012 19:24




Ja, nu har JasmineD äntligen kommit hem!


Ohhh...hon är så underbart ljuvlig. En riktigt mysig och go Raggatjej!

Älskar henne så mycket redan!

      


 

      


  Tack Kerstin och Stickan samt övriga flocken för en helt underbar kattunge!  

 

     


Resan hem gick bra och hon sökte kontakt med ögon och tassar genom transportburen, sötis!!!

Hon klagade lite smått hela tiden, men när jag gick in och handlade lite så hade hon lagt sig under filten då jag varit borta, och då var hon tyst..."så hon inte röjer sig för fiender vart hon är"... Men så fort jag steg in i bilen så började hon jama och jämra sig igen...Stackars liten!!!


Hur som helst har allt gått bra. Hon har inte ätit och druckit ännu, och inte gått på toa. Men det kommer...

Hon har i stället gått husesyn och både lekt lite och sovit, vi har även gosat lite smått.

Hon är en lite blyg och försiktig tjej, men på ett positivt sätt. Hon "kollar av", innan hon gör någonting...så lite respekt finns för det nya. Det är nu säkert en tidsfråga...hennes riktiga jag syns efter ett par veckor då hon boat in sig riktigt.


Har tagit lite foton som jag gjort till ett bildspel. Så detta är vad ni får ta del av idag


      
 

  Matte, Kia

 
 
Linda

Linda

2 juli 2012 20:03

Äntligen har vi våra bebisar :)Så söt hon är lilla Jasmine! Man ser att hon är en liten tjej, och jag och Dennis tycker att Aslan ser ut som en liten grabb :) Han är helvild och springer runt i lägenheten och busar. Han piper när han ska kissa eller när han gjorde nummer 2, har ingen aning om varför men han kanske vill säga "kolla vad duktig jag är" :) Har Jasmine gjort nummer 2 än? Aslan har gjort det en gång och jag hoppas att han gör det 1ggr/dag i alla fall för han äter ändå en del. Mvh Linda

http://www.ragdollenaslan.blogg.se

JasmineDoll

2 juli 2012 23:46

Hej på er! Vad skönt att höra att allt gått bra och att ni trivs med varandra. Jo, Jasmine har kommit igång att äta, dricka och gå på lådan. Hon har bajsat flera gånger och hon har ingen diareé, utan finfin i magen. I början var hon lite rädd o avvaktande, men nu kommer hon springande så fort jag ropar på henne. Leker massor. Sover ensam i vardagsrummet utan att säga ett pip. Hon låter som en löpkatt då hon äter ibland, skriker gör katter ofta då de bajsar. Jobbade i kväll och då jag kom hem efter 7 timmar så var hon superglad och nyvaken. Nu ska hon försöka skriva på tangentbordet också. Nä, nu blir det gos....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards