Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

Vanekissen

Av JasmineDoll - 14 januari 2014 00:33

Mjau!


Jag måste bara få berätta för er en sak.

Det sägs att katter, sådana som mig ni vet...är vaken på nätterna och är sällskaplig. Hahaha....tror ni verkligen att jag, JasmineD är likadan? Nä, inte alls...för då trodde ni fel.


Jag ska berätta för er att jag är lillmattes kisse numera, i alla fall nattetid. För hos henne får jag sova på natten, så jag räknar det som MITT rum. Stormatte stänger ute mig och vill sova ifred. Fnys! men det kostar!!! Då hon kommer in i rummet för att släcka lampan och säga godnatt, så ser hon att jag inte gillar att hon kommer in och stör...jag vill ju sova och hon väcker mig! Rätt åt henne!


Jag är tillsammans med familjen framför tv:n så länge lilmatte är vaken. När hon går på toaletten och ska tvätta sig för natten, ja då följer jag ju så klart med henne. Då lägger jag mig på hyllan med handukarna, eller på golvet och tittar och väntar. Samma sak om hon duschar, men då försöker jag ta mig igenom duschdraperiet och hoppa ner och duscha tillsammans med henne. Ja, jag är nog lite tokig för att vara katt...fniss!


Sedan går vi och lägger oss. Matte i sängen och jag i hennes lilla soffa. Stormatte? ja, hon får sitta i sin ensamhet och titta på tv. Spelar ingen roll vilken tid lillmatte går och lägger sig, dit hon går...dit går även jag.


Sedan sover jag hela långa natten utan att gå upp. Lillmatte går upp tidigt, och då är jag väldigt morgontrött. Jag lägger mig då under hennes uppvärmda täcke och väntar tills hon ätit frukost, tvättat och klätt på sig. Då vaknar jag till liv, och sätter mig på skrivbordet och håller henne sällskap tills hon går iväg till skolan. Samma rutin varje dag! Efter det då äter jag frukost, dricker lite vatten, gör mina behov och tvättar mig. Då har jag även tid att umgås med stormatte.


Vid tidpunkten som lillmatte kommer hem så brukar jag sätta mig innanför dörren, eller lägga mig för att vänta på att hon ska komma hem. Jag börjar jama redan då hon öppnar porten, för jag känner igen min mattes fotsteg. Åh, jag älskar henne med hela mitt lilla hjärta. Ja, jag älskar ju såklart stormatte också. Min familj säger ofta till mig att jag har ett av guld. Då blir jag så glad! Här en bild på mig och min underbara, finaste och snällaste lillmatte Mariina. Vet ni förresten att Mariina betyder "flickan från havet"?

   


Så, jag är nog ganska speciell tror jag. För vilken kisse sover hela nätterna och är vaken hela dagarna? Jo, det finns nog bara en sådan i världen, och det är jag. Kanske, kanske...även min pappa gör nåt liknande för vi är ju så lika han och jag.


Nä, nu har jag suttit och bloggat halva natte i stället för att sova. Så nu säger jag god natt till er alla, så ses och hörs vi en annan dag i stället.

 


Mjau/

JasmineD

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards