Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 2 januari 2014

Av JasmineDoll - 2 januari 2014 14:10

Ja, då var nyåret över också. Tror du mina mattar fotade något då? nä...dom glömde! Hur kan dom bara glömma sånt?


Jag fick vara ensam flera timmar på nyårsafton, medans dom roade sig på annat håll. Jätteorättvist!

Först var dom hos stormattes fd arbetskamrat Nilla och åt nyårssupé med förätt, huvudrätt och efterrätt. De hade jättetrevligt! Vid kl 22.00 kom dom så äntligen hem, och vid 23-tiden fick jag äntligen hälsa på min hundkompis Bambi hos mattes väninna i samma hus, bara lite högre upp. 


Tror ni att jag var rädd för smällarna och fyrverkerierna? INTE ETT DUGG! Jag är väl en RAGDOLL med klös!


Dom sa att dom såg allt jättebra, gratis parkett på hög höjd utan att behöva gå ut. Men hade jag bott så högt hade jag inte kunnat sitta på balkongräcket och spana på flugor och fåglar. Jag ramlade ner en gång, men då var jag bara 5 månader gammal. Lillmatte kom ut och hämtade mig. Det är så lågt att jag inte gjorde illa mig. Men nu ramlar jag inte ner, utan flugorna får vara om jag inte når dom. Man lär väl sig av misstagen, även om man är katt så att säga...


Nytt år och nya versoner!


Stormatte är tyvärr fortfarande sjukskriven och kommer nog att vara det länge ännu. Men hon har nu tagit steget att utbilda sig till annat yrke. Hon ska gå en yrkesutbildning till Certifierad LivsCoach som är 10 månader lång, där ingår mycket praktik också.


Sedan funderar hon på att öppna eget. Hon ska även hålla på med Mindfullness ,och även bli HälsoCoach.


Bra är ju att hon redan är utbildad som Reikiterapeut, och går utbildning till Medium. På sista utbildningen har hon bara läxorna i 3:e blocket kvar och sedan ska hon upp för certifiering. Men det blir nog inte förrän hösten 2014 pga att hon varit sjuk så länge.


Mig då? Vad har dom för planer för mig?


Jo, dom pratar och diskuterar angående om jag ska få bli mamma under våren eller sommaren. Det måste fungera med stormattes utbildning också. Hon kommer ju att vara borta en helg i månaden ungefär, förutom under sommaren. Så det skulle ju passa bra om jag får träffa min tilltänkte så där i mitten av april eller början av maj. Men först ska jag göra testerna och se att jag är frisk innan jag får träffa "snyggingen". Lite andra saker behöver det också planeras med.


I sommar ska vi bo på lantgård i Jämtland och då får jag följa med. Oj vad jag ska ligga på span då...det finns nämligen kossor utanför huset som går och betar.


Under sommaren 2015 eller 2016 har dom lovat mig att vi ska på husvagnssemester och då ska jag få följa med. Matte ska köpa en mysig husvagn då. Ska bli jättekul! Tänk vad häftigt att ha huset med sig...då tänker dom bla besöka Öland igen och Böda Sand. Sedan blir det även Jämtland där matte är född. Dom vill vandra i fjällen säger dom, och då får jag mysa ensam i vagnen några timmar för det finns tydligen några kryp som bits och suger blod, myggor och knott hette dom visst. Huvva! nä då är jag hellre i vagnen. Men jag kanske kan få gå en liten sväng i fjällen i alla fall, måste ju bara få sätta ner tassarna i de Jämtlänska fjällen.


Ja, det var lite uppdatering.


Vid pennan/ JasmineDoll så klart! Vem annars?

 



JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards