Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg under februari 2013

Av JasmineDoll - 13 februari 2013 15:15

Tyvärr har vår ögonsten blivit helt besatt av bollar, och kräver att vi håller på i timmar varje dag. Hon får aldrig nog, och det blir en inre stress för henne som blivit svår att bryta. Jag upptäckte detta så sent att hon blivit "bolltokig", då detta  brukar vara hundar som utvecklar... Tänkte aldrig på att även katter kan få detta. Vi får inte sitta ifred någonstans, inte ens för en timme. Sitter vi och äter, jag då kommer hon med bollen, vid tv:n samma sak...överallt! Så nu har hon totalt bollförbud och vi ska försöka promenera henne utomhus mer än det blivit på länge, men hon gillar ju tyvärr inte kylan. Någon som har något förslag om vad vi annat kan göra för att bryta hennes beteende? Hon får leka lite varje kväll med bollen, men inte mer.


Det har varit mycket nu ett tag, och vi känner att vi väntar med utställning tills senare under våren om det kommer något i Stockholm.


/Jasmine och Kia



JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards