Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av JasmineDoll - 19 februari 2013 16:51

Några har frågat efter Jasmine´s utställningsresultat från den 6/10-12 i Norrköping.

Jasmine var endast 2 dagar från 6 månader.

          


Så här bedömde domare Åsa Hammarlund:

 

Arrangerad kattklubb: Östkatten

Ort: Norrköping

Datum: 2012-10-08

Ras: Ragdoll

Namn: SE*Bussebo´s Hope Alia (JasmineD)

Född: 2012-04-08

Klass: 12 (3-6 månader)

EMS-kod: RAG a 04 21 (Ragdoll, blå tabby mitted)


Typ: EX proportioner, EX ben och body, Välbalanserad (EX betyder exellenta)

Huvud: Bra kinder och rundat nosparti, EX längd, profil i utveckling, bra panna och haka.

Ögon: EX form, storl, plac, ljus färg (hon har inte så ljusa ögon, utan de är mellanblå)...se det lilla fotot ovan!

Öron: EX storlek, bra form och placering

Päls: EX kvalité, EX presenterad, EX vitt, EX points och tabby

Svans: EX

Kondition: EX

Allmänt intryck: Söt tjej   (Ja, hon skrev ett hjärta)

Bedömningsresultat: EX 1 klassvinnare (ensam i sin klass och färg/mönster)


Av JasmineDoll - 19 februari 2013 14:37

   

Jag älskar verkligen att mysa, och gärna i mattes säng. Det är en tempur och jag gillar när den sjunker ner under mig, det ger ju ett bra stöd och är ju så... skönt!


Eller häng med då jag letar efter min boll!

 






           

Jag står nu i mål och väntar på att jag ska få bollen. Jag är väldigt duktig att "spela fotboll", mina mattar säger att jag är KATTPROFFS!!! Då min första kull föds, så ska det vara ett tema på fotboll hade jag tänkt!  Men mina första bebisar kommer nog inte föränn under våren 2014 om jag förstod min matte rätt, bra det...för då kan jag fortsätta att busa och vara "en tonåring" här hemma....sedan blir jag ju vuxen och måste uppfostra mina egna bebbar till att bli bra kissar...annars blir dom ju bara besvärliga....när man är vuxen har man ju ansvar att fostra...och det vill inte jag! ännu...                                                                                        

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards