Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Världens vackraste Ragdollflicka 10 månader och 14 dagar gammal!

Av JasmineDoll - 22 februari 2013 15:30

 

Undrar om inte detta är världens vackraste Ragdoll? Oh...jag bara älskar hennes look! Otroligt vackra blå ögon och hennes krage börjar sätta fart. Den blir nog riktigt lång och härlig. Jasmine älskar att fotas, och hon är mycket fotogenisk. Det är så trevligt att se hur hon utvecklas. En ragdoll växer och utvecklas till 3-4 år ålder, så än har hon långt kvar tills hon är fullt utvecklad i både benstomme och päls. 


Ja, hon är en mycket kär familjemedlem och hon blir roligare och roligare för var dag som går. Hon hittar på nya lekar med bollen och jag undrar verkligen hur mycket hon kan planera...


Hon har blivit mycket bättre vad gäller sin "bollmani". Den är helt borta nu, och vi avsätter tid varje dag till lek med bollen mm.


Hon har ett stort språk och hittar på nya läten var och varannan dag. Hon pratar nästan hela tiden, och det roliga är att vi förstår rätt bra vad det är hon vill. Idag lade hon sig till med 3 nya läten... hahaha...man slutar aldrig att förvånas över denna härliga Ragdolltjej!


Att hon är väldigt smart, det vet jag redan...men att hon är så smart som hon visat sista dagarna är något helt otroligt! Hon visar tydligt upp att hon planerar innan hon gör något, hittar nya infallsvinklar och slutför uppgiften som hon planerat innan hon började.


Jag tror att vi underskattat djurens förmåga och intellekt, de kan inte prata som oss...men gör det dom mindre intelligenta??? Kolla in kråkan te.x, såg ett tv-program där de testat kråkor och dess intelligens, samt förmågan att tänka. Det visade sig att kråkan är en av världens mest intelligenta varelser, och är  överlägsen de flesta andra djur, och till och med smartare än Papegojan. Den planerar, utför och kan se både konsekvensen av sitt handlande och fördelen den får av att utföra något. Att den sedan använder olika verktyg till olika aktiviteter, visste de inte om innan de började filma... de känner även igen olika människor och de "varnar" sina artfränder om de hamnar i problem av något slag. Den som vill kolla på denna dokumentär som heter "Kråkor", kan se den på tv-play och kanal "Viasat Nature play" Du får se kråkan som du aldrig sett den innan.


/Kia och JasmineD

 
 
Ingen bild

Bussebo

22 februari 2013 16:43

Fint kort Kia!

JasmineDoll

23 februari 2013 12:44

Tack! Ja, men visst syns det att hon gillar att bli fotad?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards