Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 6 mars 2014

Av JasmineDoll - 6 mars 2014 18:15

Mjau, Jasmine här...


Nu är jag hemkommen från veterinären på Rinkebykliniken. Jag visste ju att något var på gång redan i morse då matte tog bort min mat kl 06.00 och jag som inte hade ätit sedan kl 21.00 då jag gick och sov...vad orättvist!


Men men...vad gör det om hundra år tänkte jag. Sedan satte vi oss i bilen och åkte till Djurkliniken. Där tog vi adjö, och min familj var så oroliga för mig. För tänk om jag inte skulle vakna? 


Då matte fick ett sms från henne försäkringsbolag IF efter ca 45 min efter att dom lämnat mig, visste dom redan då att det borde ha gått bra. 


Vid 16.20 så kom äntligen min familj och skulle hämta hem mig. Själv minns jag inte så mycket då jag var rejält snurrig av narkosen.


Matte hade blivit alldeles kall då veterinären kom ut och sa; Jaa, nu är det så här... och då trodde dom att jag inte klarat av operationen och lämnat dom. Men det veterinären skulle säga var, att hon hade sparat livmodern om vi ville se den.


Vilken lättnad för dom! De fick se min "lilla" livmoder som var svullen och väldigt väldigt ful. Det rann var ur den och den var som sagt illa åtgången. Jag kanske fick det här redan vid 1 års ålder då matte satte mig på p-piller.


Den här gången hade jag klarat av all premedicinering och narkosen hur bra som helst, vilken tur!


Men nu är det över och jag slipper ha så ont som jag haft. Jag rekommenderar inte Södra Djursjukhuset till någon, för de hade missat min sjukdom på 2 ultraljud och alla undersökningar. Så fy för den kliniken säger jag! Jag spottar och fräser!!!


Nu, ska jag leva gott som kastrat resten av mitt liv och gå upp mycket i vikt. En 3 kg till skulle inte sitta illa. Jag hade sedan förra fredagen gått ner till 2.8 kg på måndagen (200 gr på 3 dagar) så 400 gr neråt på 10 dagar. Idag hade jag en vikt på 3.0 kg igen, tack vare min matte som satt in en annan diet till mig.


Nu ska jag bara mysa och ta det lugnt. Har redan varit på lådan och ätit också, åh mjukmat (Hill´s Z/D) för foderallergi är ju bara sååååå gott! Jag har även Z/D torrfoder som jag gillar skarpt, men idag får det bli mjukfoder HELA LÅNGA DAGEN...


Jag fick även en smärtstillande spruta där som ska hålla i 2 dygn så att jag slipper smärta. Veterinären sa även att min allergi kanske försvinner efter att livmodern opererades bort, då det händer mycket i kroppen med så mycket elaka bakterier i omlopp. Men just nu så har jag ett bra foder och ska återhämta mig helt. Vi kanske provar ett vanligt foder igen till sommaren eller så...


Så, nu kommer inte jag att få några små fina vita dunbollar med rosa nos och rosa tassar. Men jag får kanske möjligheten att agera barnvakt och lektant istället om och när matte köper in en lekkamrat till mig, som kan få bebisar. Hon blir nog mamma ganska ung, lite för ung...(ca:1 år) men hellre det, än att riskera att min kompis också får livmoderinflammation. Matte säger att då parar hon på andra löpet, och aldrig aldrig någonsin sätter hon in p-piller på en katt igen. Hon tänker ta 2 kullar efter varandra om min kompis mår bra och hunnit ta igen sig från sina första barn, sedan blir hon också lektant.


Nu ska jag tvätta mig lite och sedan vila mig så att jag blir pigg och kry igen.


Nosgos från lilla mig

 

/JasmineD



JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards