Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 7 december 2013

Av JasmineDoll - 7 december 2013 13:37

Hej!

 

Jasmine här... Jag skulle ju få gå och ta tester på mina njurar/hjärta inför en ev parning till våren. Men i stället fick jag gå till doktorn pga andra orsaker. Så nu är det planlagt att testerna ska tas i början på våren i stället. Det blir nog bättre. Vem vill föda bebisar mitt i kalla vintern? Matte har köpt en sån där vetepåse som man stoppar i micron under 3 minuter. Om ni visste vad jag älskar att ligga på den...blir bra om jag får bebisar. Lillmatte stjäl den av matte varje kväll, och då passar jag på att burra in min i den. 


Nu är jag frisk igen och har fått en nytt foder som jag tycker jätte mycket om. Matte säger att bajset numera inte luktar någonting. Min sand blev utbytt, så nu behöver jag inte ha en massa doftande sand då jag ska göra mina behov, nu är den neutral.


Idag har jag suttit och tittat ut genom fönstret. Uj vad mycket snö vi har fått. Småfåglarna kan inte hitta mat nu, så de flyger alldeles inpå mig, det är bara en glasruta emellan...de minns att matte lagt ut mat åt dom tidigare vintrar. Så jag sa att matte måste åka och köpa mat åt dom. Lillmatte? Ja, hon går igenom alla sina gamla leksaker som hon inte vill/behöver ha längre. Hon skall lämna dom i Huddinge Centrum idag till Stadsmissionen. De delar sedan ut julklappar till svenska barn vars föräldrar inte har råd med julklappar eller så. Jag tycker min lillmatte är en jättesnäll tjej som alltid tänker på andra människor. Ni andra kissar och mattar skulle ha en sådan också!


Nä, nu ska jag skicka ut dom här två att göra sitt dagsverke...själv ska jag spana in fåglarna så länge...roligare blir det då de kommer och får mat...då ska jag sitta på min pinne och glo hela dagarna...


Ha en fin helg!


/JasmineD med familj.

 

  

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards