Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 3 november 2013

Utställningsresultat

Av JasmineDoll - 3 november 2013 23:19

Jasmine var på sin andra utställning i går. Det var en liten utställning, och den stängde kl 16.00 i vanliga fall håller dom på till ca 18-tiden.


Så här fin var buren, vi hade smyckat den med HalloweenTema. Ja, Jasmine´s ögon ser ju lite demoniska ut...

 


Jasmine kom till domaren redan kl 10.00, men det gick inte så bra som jag hade hoppas på. Jasmine blev utan Cert, men fick i all fall ett EX 1 igen. Det betyder exellent 1, och att hon har minst 88 poäng. För Cert behövs minst 93 poäng. Men denna domare är känd för att vara rätt hård, så med en annan domare hade det kanske blivit ett annat resultat. Funderar på att ställa henne i januari-14, även då i Stockholm.


Domaren vill att hon blir lite grövre i benstommen, så om 6 månader ser hon kanske annorlunda ut. Jag vill i alla fall prova för Certet igen redan i januari. Kan ju tillägga för er som kankse inte vet...Ragdollen växer till 3-5 år. Jasmine´s pappa har breddat och blivit så stor och fin nu, och då är han 5 år. 


Vi fick även trevligt besök och sällskap av Jasmine´s pappas uppfödare Maj. Vi pratade katt och hon tyckte också att Jasmine gott kunde fått sitt Cert. Tack Maj för en mycket trevlig eftermiddag, och tack för att du visade så stort engagemang och vilja att besöka oss. Det värmde ska du veta   


Hennes blogg/hemsida hittar ni här: SherlockRagdoll 



Detta är Jasmine´s Bedömningssedel

 


Arrangerad klubb: Alfakatten

Datum: 2013-11-02, Lördag

Ort: Täby

Nr: 94

Ras: Ragdoll

EMS-Kod: Rag a 04 21

Klass: 9

Kön: Hona

Född: 2012-04-12

Namn: SE* Bussebo´s Hope Alia (JasmineD)


Typ: Ung och ofärdig, ännu smal och på för "eleganta" ben

Huvud: Feminint och sött med flott panna

Ögon: Lätt oval form, färgen önskas djupare

Öron: Bra form

Päls: Fin struktur, önskas tätare!  önskas mer starkare kontraster för mittedteckningen

Svans: Fin längd och form

Kondition: Snäll och söt  ( Undrar vad hon menade med detta??? kondition brukar vara allmäntillstånd och pälsens kondition mm)

Allmänt intryck: Har behov av mer tyngd /benstomme, och mer kontraster för mittedteckningen

 

Bedömning: EX 1 , Inget Cert idag! 


Domare: 
Anne Gro Edström från Norge.

 

Här bilderna jag hann ta då Anne bedömde. Här tittar hon väldigt noga på linjen under magen som måste finnas hos alla "mittedkatter", samt även att linjen går tillräckligt långt. Det gör den på Jasmine.

   

 

Ni kan ju jämföra med bedömningssedeln från det hon var 6 månader gammal. Då var det  annorlunda! Den hittar ni om ni går till Kategorier på vänster sida av bloggen, klicka sedan på "Utställning" och skrolla neråt. Då var den domaren nöjd med både tabbymöntret och pointsen. 


Jaja...Vi hänger inte läpp för det! Vi kommer igen! Jasmine kommer att få sina Cert förr eller senare. Alla domare dömer olika.


Jasmine hade även sällskap av en levande spindel i buren hela långa dagen. Tur att vi inte blev biten av den, det var nog bara rena turen. Förhoppningsvis blev inte Jasmine biten heller. Visst är den läskig? Men som en annan utställare sa då han fick se den springandes opå golvet efter min panikattack...DET ÄR JU HALLOWEEN! Hahaha...Ja, vem vet egentligen vem spindeln kanske var för någon figur??? Här en fin bild av denne "någon".

 

                               

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Bussebo

4 november 2013 09:18

Vad fin hon är! Buren också. Himla domare! :) That's life. Huvudsaken du har en trevlig kisse.
Kram från Bussebo

JasmineDoll

4 november 2013 10:56

Ja, verkligen! Oh ja.....Jasmine´s temperamnet är helt underbart! Hon är ju vår lilla bebis.
Kram!

 
Ingen bild

May

6 november 2013 13:11

Hej Kia !
Måste tacka för en supertrevlig halloween!
Jasmine är så himla söt med sin lilla bläs över nosen!
Måste berätta att Villes uppfödare också tyckte Jasmine är söt !
Var stolt över tjejen ,hon kommer att växa till sig, hon behöver bara mera tid !
Kram May

JasmineDoll

7 november 2013 17:09

Hejsan May! Ja, det vet jag och vi är SÅÅÅÅ stolta över vår lilla ögonsten.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards