Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av JasmineDoll - 11 januari 2013 03:14

 

Av JasmineDoll - 11 januari 2013 00:08

Nu när julen är över så måste ju även bloggen få lite nya färger. Gillar förnyelse av olika slag, och vill att den blir lite ljusare då vi går mot vår.


Ja och sedan har vi lilla Jasmine   som blir allt märkligare ju äldre hon blir. Hon är nu 9 månader gammal och har så mycket egenheter för sig. Hon "spelar fotboll" ännu bättre nu, och för en stund sedan så spelade vi. Hon är superbra som "målvakt" och räddar de flesta bollar jag puttar in med foten...sedan tar hon bollen i munnen, släpper ner den på golvet och böjer tassen i en sked och puttar iväg...det ni! Jag ska filma detta någon dag också.


Jag och min dotter pratade om namn på den första kullen av bebisar hon får, självklart skall det bli ett tema på fotbollsproffs som Zlatan  osv... Jag hade först tänkt ett biltema som tex Lotus, Amazon mm men det temat får vänta. Har bestämt mig nu att jag troligen parar henne under 2014 om alla tester mm är okey och hon fortsätter att hålla som avelshona. Det ska bli både intressant och spännande att se vad jag får fram. Jag vill i första hand avla på hälsa och temperament, sedan kommer storlek. Jag vill ju bevara Ragdollen som den ska vara...dvs medium till stor.


Nä nu ska vi båda nanna kudden, Jasmine har redan lagt sig för natten,   och lillmatte sover sedan flera timmar tillbaka. Själv kom jag hem från jobbet för en dryg timme sedan och kände för en kopp kaffe och en uppdatering av bloggen.  


        

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards