Välkommen Till Jasmine Doll´s Blogg - En Ragdoll Med 'Klös'!!! I Min Stamtavla Står Mitt Vackra Namn SE* Bussebo´s Hope Alia Född 8 April 2012

Direktlänk till inlägg 7 september 2013

JasmineD är tillbaka

Av JasmineDoll - 7 september 2013 19:03

Lyssna gärna på musiken här ovan! 

Matte tyckte att den passade bra.
 Mjau allihopa!

JasmineD här!

Där D står för Doll för dom som inte visste!!


Ja, nu är vi tillbaka i etern igen...  Min matte har varit sjuk sedan i somras, men är nu på bättringsvägen säger hon. Hon hade visst fått något stressrelaterat.   Så jag har fått avstått det mesta...förutom gos då.


En underbart vacker sommar har vi haft, och fast det är september och höst nu så är det fortfarande varmt och skönt!


Jag har i alla fall fått följa med min familj och badat i sommar. Helt underbart! Men det var bara lillmatte Mariina som badade, jag och stormatte satt och tittade på. Jag kan inte fatta att det kan vara skönt att bada då det är  +22 grader i vattnet. Jag har föresten inte badat sedan förra hösten, kanske börjar bli dags! Här kommer lite bilder. Vi var

i Gömmaren som är vårt favoritbad. Jag ligger och myser på madrassen och kollar på lillmatte. Ser ni hjortronblommorna? Hmm...vad gott tycker min familj! Sedan gick vi en promenad i skogen. Det finns flera spår här, och vissa är 15 km långa.

 H 


         

Vad har ni själva gjort i sommar? Skriv och berätta! Jag vet att min syster Mimmi varit på några utställningar och fått finfin kritik. Jag vill också... Sedan ska hon visst få bebisar under hösten också. Vad spännande det ska bli! Jag vill också få bebisar!!! När ska jag få några???


Matte säger att pga hennes sjukfrånvaro så har hon inte råd att para mig, och ta de hälsotester som behövs. Men som jag ser det...som katt...så borde hon ju snart ha råd, för hon ska troligtvis börja jobba i mitten på oktober igen. För i så fall skulle hon kunna göra testerna i oktober och sedan para mig efter jul någongång.


Jaaa....matte säger att det kan nog tänkas. Åh tänk vad fina mina bebisar skulle bli!!! Mmmm....längtar redan!!!

Hon har även sedan innan tittat på tre fina kavalierer till mig, där en är lila...


Nu blir det nog utställning under hösten om det finns någon som passar. Matte är ju ledig fram till mitten av oktober. Hon ska kolla det säger hon nu. För det är ju alltid bra att få lite fler bedömningar nu när jag är vuxen. det hjälper ju matte att hitta en kille som kompletterar mig. Vi vill ju ha så fina bebbar som det bara är möjligt. Men sedan är det faktiskt JAG SJÄLV som bestämmer om han duger till mig eller inte....Allt ska dom inte komma och bestämma om!


Nu får jag önska er en trevlig lördagskväll!

Jag bloggar i morgon så välkommen åter!!!!


Mjau!

Vid tangenterna

JasmineD Där D står för Doll

 
 
Mariina

Mariina

7 september 2013 19:52

Ja vad fint du skriver JasmineD! Jo, jag vill också att du ska få små söta bebisar.. Skulle vara så mysigt! Mjau mjau!

http://www.freedreams.bloggplatsen.se

JasmineDoll

7 september 2013 21:27

Åh...tack lillmatte! Du är bara så bäst! Ja...nu gaddar vi ihop oss så kanske jag också får bli mamma...då blir du mormor o stormatte gammelmormor. LOVE YOU!!! MJAU MJAU!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JasmineDoll - 5 maj 2014 14:00

Hej! Jasmine´s provsvar från operation har kommit. Hon gjorde ju gastroskopi och rektoskopi för ca 2 veckor sedan.   Hon har en kronisk gastrit i både magsäck och tolfingertarm. Men hon har även en kronisk pancretit (kronisk bukspottkörtelinfla...

Av JasmineDoll - 30 april 2014 10:00


  JasmineDoll´s    Önskar Er alla En riktigt fin Valborgsmässoafton & 1 maj 2014 ...

Av JasmineDoll - 18 april 2014 17:15


    JasmineDoll med familj Önskar Alla läsare En riktigt   GLAD PÅSK 2014 ...

Av JasmineDoll - 8 april 2014 15:00


  Grattis lilla älskade Jasmine  på din 2 årsdag idag                                                                     Önskar                                               Stormatte Kia och lillmatte Mariina   Tänk vad tiden går...nyss ...

Av JasmineDoll - 19 mars 2014 23:00

Mjau, mjau! Jasmine här i sena timmen.   Jag ville bara berätta lite om hur jag mår. Det har varit upp och ner med min hälsa. Jag blev mycket sämre igen och vägrade äta helt och hållet. Min vikt var väl inte heller okey, och jag kräktes en hel ...

JasmineD är Tigerfadder

Klicka på bilden!  

Translation

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Hej! Jag heter SE* Bussebo´s Hope Alia, men kallas JasmineD, där D står för "Doll". Min färg är blåtabby mitted, dvs Rag a 0421. Här är jag 10.5 månader gammal. Utställd 1 ggr med EX 1 (exellent) som junior, och 1 ggr med EX 1 som vuxen.

 

Skriv I Gästboken

 

Stormatte Katarina (Kia)

 

 

 

Min lillmatte Mariina

 

    

Jag i Sörskogen

 

JasmineD 10 månader

 

   

JasmineD 8 månader

         

JasmineD 12 veckor

 

 

           

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards